Aktualizacja 4.2 do gry Fortnite wylądowała już na serwerach. Przynosi ona sporo zmian do rozgrywki, ale też nowe przedmioty i bronie zarówno w trybie Ratowanie Świata, jak i Battle Royale. Skupmy się jednak na tym drugim.
Jakie są najważniejsze zmiany dla trybu Battle Royale? Przede wszystkim w grze pojawił się karabin szturmowy (krótka seria) o epickiej i legendarnej klasie rzadkości. Zadaje on odpowiednio 32 i 33 punkty obrażeń i korzysta ze średnich naboi. Ciekawie prezentuje się też nowy przedmiot w postaci jabłek, które możemy znaleźć wokół drzew. Zjedzenie każdego z nich odnowi 5 punktów życia. To mało, ale za to można w ten sposób uzupełnić pasek HP do pełnego poziomu, a nie tylko do 75, jak w przypadku bandaży.
Bardzo ważną zmianą jest zwiększenie obrażeń pistoletu maszynowego z tłumikiem o 3. Teraz już w zwykłej wersji każdy strzał zabiera 20 punktów życia, więc wystarczy 5 strzałów w ciało, aby pokonać przeciwnika bez osłony. Zmieniły się również pułapki raniące, które resetują się w 5, a nie 6 sekund, ale za to zadają już tylko 75 punktów obrażeń (wcześniej 125). Ale chyba najważniejszą zmianę z tego wszystkiego jest zwiększenie tickrate’ów wszystkich serwerów Fortnite i to aż o 50%! Zamiast 20 raportów na sekundę będą one teraz wysyłane aż 30 razy na sekundę!
Pełna lista zmian:
BRONIE I PRZEDMIOTY
- Dodano karabiny szturmowe (krótka seria) o epickiej i legendarnej klasie rzadkości.
- Można je znaleźć jako łup luzem w świecie gry, w skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia i automatach do sprzedaży przedmiotów.
- Zadaje 32 / 33 punktów obrażeń (wersja epicka / legendarna).
- Korzysta ze średnich nabojów.
- Zakresy redukcji obrażeń wraz z odległością są w ich przypadku takie same, jak dla pozostałych karabinów szturmowych.
- Do przedmiotów, które można zbierać, dodano nowy element: jabłka.
- Zjedzenie jabłka przywraca 5 PŻ (aż do 100).
- Ten niepospolity przedmiot znaleźć można na mapie w okolicy niektórych drzew.
- Częstotliwość występowania granatu impulsowego została zwiększona o 5%.
- Pistolet maszynowy z tłumikiem
- Zwiększono obrażenia o 3.
- Dla wersji zwykłej przedmiotu wynoszą 20 (wcześniej 17).
- Dla wersji niepospolitej przedmiotu wynoszą 21 (wcześniej 18).
- Dla wersji rzadkiej przedmiotu wynoszą 22 (wcześniej 19).
- Prędkość resetowania celności została zwiększona o 25%.
- Zmniejszy to redukcję celności podczas ciągłego ognia.
- Zwiększono zakresy redukcji obrażeń wraz z odległością.
- Spadek obrażeń zaczyna się od 28 m (wcześniej 24 m).
- Obrażenia spadają do 85% przy trafieniach z odległości 47,5 m (wcześniej 80% przy 35 m).
- Obrażenia spadają do 75% przy trafieniach z odległości 70 m (wcześniej 65% przy 50 m).
- Obrażenia spadają do 65% przy trafieniach z odległości 250 m.
- Pułapka raniąca
- Zmniejszono obrażenia ze 125 do 75.
- Skrócono czas resetowania się pułapki z 6 do 5 sekund.
- Zdalnie odpalane ładunki
- Będą teraz uszkadzały wszystkie budowle w zasięgu działania, niezależnie od tego, czy są widoczne z miejsca eksplozji czy nie.
- Zasięg obrażeń i odległość, na jaką można je wyrzucić, zostały zwiększone.
- Skrócono opóźnienie pomiędzy eksplozjami z 0,25 do 0,175 sek.
- Skrócono opóźnienie pomiędzy detonacją ładunku a wyrzuceniem nowego z 0,75 do 0,15 sek.
- Usunięto opóźnienie pomiędzy przełączeniem się na granat a możliwością wycelowania go.
- Zwiększono obrażenia o 3.
Poprawki błędów
- Zdalnie odpalane ładunki nie mogą już zniszczyć meteorytu w Wypasionej Wyrwie.
- Karabiny szturmowe nie wyrzucają już z siebie kilku łusek po nabojach na jeden wystrzał.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający graczom używanie panelu skokowego, jeżeli został on aktywowany w tym samym momencie przez wielu graczy.
ROZGRYWKA
- Dodano na komputerach PC i konsolach opcję automatycznego podnoszenia łupów.
- Dzięki temu bronie i przedmioty jednorazowe będą podnoszone automatycznie podczas przechodzenia przez nie (dopóki w ekwipunku będą puste pola). Będą one umieszczane w pierwszym wolnym polu ekwipunku.
- Tę opcję będzie można włączyć w ustawieniach.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący, że Turbo-budowanie przestawało działać, jeżeli gracz przycisnął jakiś klawisz przed zwolnieniem poprzedniego.
- Naprawiono błąd, który pozwalał graczom na ominięcie czasów wyposażania broni po anulowaniu animacji wykorzystania przedmiotu jednorazowego.
- Gracze nie mogą już przechodzić w kucki przez kanały wentylacyjne zakładu badań w Wypasionej Wyrwie.
- Naprawiono błąd powodujący, że system predykcji drzwi zapętlał się, przez co gracz nie mógł ich otworzyć.
- Naprawiono błąd, który powodował nieprawidłowe wyświetlanie się wybranych przedmiotów kosmetycznych w lobby.
- Załatano dziurę w geometrii terenu nieopodal Pagody Pomyślności.
- Usunięto błąd sprawiający, że skrzynie wyglądały na jeszcze nie otwarte, podczas gdy zostały już opróżnione.
- Usunięto błąd umożliwiający graczom sprint z pełną prędkością w jednej z sekcji wody Zalewu Zdobyczy.
WYDAJNOŚĆ
- Poprawiono ogólną wydajność serwerów.
- Zwiększono częstotliwość otrzymywania aktualizacji serwera z 20 do 30 odświeżeń na sekundę.
- Zwiększy to czułość ruchu i strzelania, a także zmniejszy ogólny ping u wszystkich graczy.
- Nieznacznie zwiększono przepustowość sieci.
- Dwukrotnie poprawiono wczytywanie zasobów, co powinno zredukować zacinanie się gry i sprawić, że budynki oraz bohaterowie wczytywać się będą szybciej.
- Naprawiono błędy powodujące gwałtowne zacinanie się gry, kiedy w trakcie meczu gracze napotykali pewne określone przedmioty kosmetyczne po raz pierwszy.
- Poprawiono liczbę klatek na sekundę podczas korzystania ze skokskał dzięki optymalizacji ich efektu cząsteczkowego.
- Naprawiono błąd powodujący, że oddaleni gracze wydawali się skakać o wiele za wysoko, jeżeli ich połączenie sieciowe było złe lub jeżeli serwer zacinał się.
DŹWIĘK
- Aby pomóc graczom w odróżnieniu kroków postaci nad i pod nimi, wprowadziliśmy dodatkową warstwę do dźwięku kroków znad postaci gracza, zależną od typu podłoża.
- Drewno skrzypi, kamień chrzęści jak żwir, a metal stuka.
- Ściszono odgłosy słabych punktów, które pojawiają się w trakcie akcji zbierania ????.
- Podwyższono głośność eksplozji wyrzutni granatów tak, aby była ona podobna do odgłosów innych eksplozji ????.
- Poprawiono sposób, w jaki cichną odgłosy wiatru, gdy gracz ląduje po szybowaniu z lotnią.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd sprawiający, że czasami dźwięk wyłączał się w momencie śmierci.
- Usunięto błąd, który powodował, że dźwięki kroków, skoków lub lądowania obserwowanego gracza brzmiały tak, jakby podążały w lewo lub w prawo, kiedy gracz się poruszał – zwłaszcza, kiedy patrzył przez lunetę.
INTERFEJS
- Emotki w lobby mogą być teraz uruchamiane naciśnięciem prawego drążka analogowego.
- Dodano przycisk emotek na dole ekranu podczas przebywania w lobby.
- Funkcja Nvidia Shadowplay Highlights jest domyślnie wyłączona (wyłącznie na komputerach PC).
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że nie można było wejść w interakcję z mapą podczas obserwowania.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że znaczniki graczy z drużyny nie wyświetlały się na mapie w trakcie rozgrywki.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że licznik czasu trwania efektu przedmiotu po użyciu skokskały nie wyświetlał się.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że interfejs stawiania pułapek wyświetlał się podczas spoglądania na powierzchnie, na których pułapki nie mogły być stawiane.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że strzałka na minimapie nie wyświetlała się poprawnie w trakcie obserwowania gracza.
GRAFIKA I ANIMACJA
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że graffiti wpływało na obiekty, które mogły się przemieszczać (założony przez gracza krzak, futbolówki itp.).
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że spodnie Ogara Wojny przenikały przez jego tunikę w trakcie biegu.
SYSTEM POWTÓREK
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że likwidacje nie wyświetlały się w przeglądarce powtórek.
WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE
- Dodano możliwość personalizacji interfejsu.
- To pierwsza wersja systemu, więc będziemy go rozwijać.
- Dodano optymalizację ograniczającą liczbę graffiti wyświetlanych jednocześnie.
Źródło: Epic Games