Strona głównaGryFortnite - dużo zmian w najnowszej aktualizacji 5.3

Fortnite – dużo zmian w najnowszej aktualizacji 5.3

Epic Games udostępniło kolejną aktualizację do Fortnite’a. Wersja 5.3 wprowadza, jak zwykle, mnóstwo zmian do rozgrywki zarówno w trybie Battle Royale, jak i Ratowanie Świata. 

Zmian jest naprawdę sporo. Oto pełna lista dla najpopularniejszego trybu Battle Royale: 

Szczelina na wynos 

Uniknijcie zagrożenia… lub dajcie w nie nura! Szczelina na wynos to as w rękawie każdego gracz, otwierający szczelinę dla siebie i sojuszników. Uważajcie, by wrogowie nie poszli w wasze ślady. 

 

Tryb okresowy: Królewski Wynik (Battle Royale) 

Zbierajcie punkty, by zdobyć Królewskie Zwycięstwo w nowym trybie okresowym. Wygrywa ten, kto pod koniec meczu ma najwięcej punktów. 

Zwycięzca konkursu Fortnte Blockbuster 

Naprawa Karkołomnego Kina dobiegła końca. Z tej okazji mamy dla was coś do obejrzenia! Weźcie udział w premierowym pokazie filmu stworzonego przez Janthony’ego, zatytułowanego „Przygotujcie się na uderzenie”. Będzie go można zobaczyć tylko przez pewien czas.

OGÓLNE 

  • Komunikaty dnia w trybie Battle Royale i kampanii Ratowanie Świata będą odtąd mieć inny format. 
  • Do zakładki klawiatury w ustawieniach dodano nowe schematy klawiatury. 
  • Będziecie odtąd w stanie szybko wybrać domyślny (Standardowy) lub oryginalny (Oldschoolowy) schemat klawiatury. 

Poprawki błędów 

  • Zlikwidowano opóźnienie, które pojawiało się, gdy gracz otwierał menu górne paska zaraz po tym, jak przełączył się do zakładki sklepu. 
  • Naprawiono błąd interfejsu, który powodował, że przytrzymanie przycisku na widżecie i przejście do kolejnego widżetu likwidowało wcześniejsze zaznaczenie. 
  • Naprawiono błąd, który powodował, że liczba nabojów broni strzelającej krótkimi seriami wyświetlała się niekiedy niepoprawnie, jeżeli broń ta była zmieniana w trakcie prowadzenia ostrzału. 
  • Pamięć podręczna shadera będzie odtąd dostosowywać liczbę poleceń shaderów na klatkę, w zależności od tego, ile czasu zajmuje skompilowanie każdego z shaderów.  
  • Sprawi to, że cały proces będzie szybszy, jeżeli system operacyjny lub sterownik zapisał shadery w pamięci podczas poprzedniej operacji. 
  • Naprawiono błąd, który powodował, że automatyczny bieg wyłączał się zaraz po włączeniu. 
  • Zmieniono ekran Opcji, by sygnały przesyłane przez graczy nie zamykały go natychmiastowo podczas rozgrywki. 
  • Naprawiono efekt trafenia w celowniku po szybkim przełączeniu się z broni białej na dystansową po zadaniu obrażeń. 
  • Naprawiono błąd, który sprawiał czasem, że broń wyglądała na przeładowaną po tym, gdy cała amunicja została upuszczona podczas przeładowywania. 
  • Naprawiono błąd, który powodował odtwarzanie animacji strzału bez faktycznego wystrzału przy próbie strzelania podczas otwierania drzwi. 
  • Dym, który pojawia się po zniszczeniu obiektów, będzie odtąd o 50% bardziej przejrzysty, co poprawi widoczność. 

ZNANE PROBLEMY 

Chcecie wiedzieć, co leży na sercu społeczności? Wejdźcie na nową stronę Trello poświęconą Fortnite. 

BATTLE ROYALE 

TRYB OKRESOWY: KRÓLEWSKI WYNIK 

Omówienie

Zdobywajcie punkty, zbierając monety, otwierając pojemniki z łupami i likwidując innych graczy. Królewskie Zwycięstwo zgarnie ten, kto jako pierwszy przekroczy określoną liczbę punktów!

Więcej informacji o trybie 

  • Pierwsze kręgi burzy są większe i burza przemieszcza się wolniej, dając graczom więcej czasu na znalezienie łupów. 
  • Kręgi pod koniec meczu przemieszczają się szybko! Zdobądźcie punkty na Królewskie Zwycięstwo, zanim burza do was dotrze. 

Zasady punktacji 

  • Zwycięstwo (solo) – 2000 pkt.
  • Zwycięstwo (pary) – 3000 pkt.
  • Zwycięstwo (oddziały) – 4500 pkt.
  • Zjedzenie jabłka lub grzyba – 10 pkt.
  • Otwarcie pojemnika z amunicją – 25 pkt.
  • Otwarcie lamy – 50 pkt.
  • Otwarcie zrzutu zaopatrzenia – 100 pkt.
  • Zlikwidowanie przeciwnika  – 100 pkt.
  • Otwarcie skrzyni skarbów – 50 pkt.
  • Znalezienie brązowej monety  – 30 pkt.
  • Znalezienie srebrnej monety – 50 pkt.
  • Znalezienie złotej monty – 100 pkt.

TRYB OKRESOWY: PLAC ZABAW 

Plac zabaw wzbogacił się o kilkadziesiąt nowych TWG, kilka ramp, z których można nimi skakać, a także trochę dodatkowych szczelin, rozrzuconych po mapie. Pędź na szczyty i sprawdź, czy dasz radę je znaleźć. 

BRONIE I PRZEDMIOTY 

  • Dodano Szczelinę na wynos. 
  • Szczelina na wynos to szczelina, którą można nosić w ekwipunku i wykorzystać w dowolnej chwili. 
  • Po użyciu teleportujecie się pod niebo i znajdziecie w trybie swobodnego spadku. 
  • Szczelina pozostanie w miejscu, w którym została użyta przez 10 sekund, co umożliwi innym graczom skorzystanie z niej. 
  • Epicka klasa rzadkości. Pojawiają się po 1, do 2 w stosie. 
  • Można je znaleźć w skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia, łupolamach i automatach do sprzedaży przedmiotów. 
  • Czas wyposażania strzelby został skrócony z 0,96 sek. do 0,88 sek. 
  • Dodano redukcję rozrzutu o 15% przy strzelaniu z dubeltówki podczas kucania. 
  • Czepiaki będą odtąd wybuchać tylko, jeżeli wypali się ich lont.  
  • Czepiaki nie będą już wybuchać, jeżeli obiekt, do którego są przymocowane, zostanie zniszczony. Będą podlegać grawitacji i spadać tak długo, aż przyczepią się do kolejnego obiektu lub wypali się ich lont. 
  • Zwiększono maksymalną liczbę granatów impulsowych w stosie z 8 do 9. 
  • Odbijacze będą odtąd wymagać gracza w polu widzenia, by się aktywować. 

Poprawki błędów 

  • Pułapki raniące będą odtąd poprawnie działać na wrogów, znajdujących się w ich polu rażenia. 
  • Zdalne ładunki wybuchowe będą odtąd zadawać obrażenia wszystkim elementom, które znajdują się w ich polu rażenia i mogą zostać zniszczone. 

ROZGRYWKA 

  • Dodano możliwość używania emotek i komunikacji w oddziale przez powalonych graczy. 
  • Schematy Bojowy i Budowniczy Pro: Klikanie prawym drążkiem będzie odtąd przełączać dostępne pułapki, o ile gracz nie będzie zajęty naprawianiem lub obracaniem elementów budowli. 
  • Dodano opcję automatycznego umieszczania podniesionych przedmiotów jednorazowych w pierwszym wolnym polu paska szybkiego dostępu od prawej strony. 
  • Dodano opcję zwiększonej płynności przy sterowaniu ruchem na platformach, które je wspierają. 
  • Zmniejszono martwą strefę przy celowaniu na kontrolerach Xbox One. 
  • Dostosowano rejestrację i przyspieszenie sygnału kontrolera w celu poprawy czułości celowania. 

Poprawki błędów 

  • Pojazdy będą odtąd spadać poprawnie po zniszczeniu struktury, na której się znajdowały. 
  • Postacie, które kucają i prostują się nie będą już powodowały błędów w modelach wizualnym i fizycznym. 
  • Naprawiono błąd, który umożliwiał wyświetlanie 0 punktów obrażeń. 
  • Gracze mający problemy z połączeniem w postaci np. utraty pakietów danych, będą odtąd mieć ograniczony zakres ruchu, dopóki połączenie sieciowe nie będzie na powrót stabilne.  
  • Dodatkowo poprawiono pewne nieścisłości w tym, jak daleko i szybko gracze poruszają się w takich warunkach. 
  • Ekran przyznawania nagród z trybu Ratowania Świata nie będzie się już pojawiać w Battle Royale. 
  • Jeżeli w tym samym czasie gracz otrzyma obrażenia zdrowia i uszkodzenia osłony, będą się one odtąd sumować i wyświetlać jako łączna liczba uszkodzeń osłony. 
  • Naprawiono błąd, który powodował, że sygnał kontrolera nie skalował się poprawnie podczas celowania lub przy użyciu broni z lunetą.   
  • Nieznacznie zwiększy to czułość podczas celowania lub przy użyciu broni z lunetą. 
  • Gracze nie będą już mogli korzystać z emotek, jeżeli ich postacie trzymają kilof. 
  • Naprawiono błąd, który powodował, że otrzymywane obrażenia wyświetlały się na niebiesko zawsze wtedy, gdy liczba punktów osłony gracza blokowała się pomiędzy 0 a 1. 
  • Poprawiono rośliny i krzaki, do zebrania których trzeba było wykonać więcej zamachów, niż planowano. Od teraz będą niszczone po zamierzonej liczbie zamachnięć. 
  • Wyposażone bronie będą się odtąd przeładowywać automatycznie po znalezieniu odpowiedniej amunicji. 
  • W automatach do sprzedaży przedmiotów w trybie Plac zabaw będą się odtąd wyświetlać poprawne ceny. 

WYDAJNOŚĆ 

  • Naprawiono błąd w systemie powtórek, powodujący bardzo długie zacinanie się gry czas podczas długich sesji. 
  • Zoptymalizowano wczytywanie strojów w celu zredukowania obciążenia dysku na początku rozgrywki (głównie w trakcie swobodnego spadku). Powinno to sprawić, że budynki i stroje będą wczytywać się szybciej. 
  • Poprawiono wydajność systemu streamingu budynków na konsolach Xbox One i Switch. Powinno to pomóc w szybszym wczytywaniu budynków w trakcie swobodnego spadku, co zmniejszy ryzyko lądowania na modelu o niskiej jakości. 
  • Skrócono czasy wczytywania na konsolach Xbox One i Switch. 

DŹWIĘK 

  • Dodano zawartość stereo do wystrzałów graczy. 
  • Odgłosy machania ogonem Laserowego Szczękacza zostały dopasowane do animacji. 

Poprawki błędów 

  • Muzyka emotek nie będzie już przerywana, jeżeli emotki będą odtwarzane tuż po sobie. 
  • Muzyka będzie brzmieć poprawnie podczas korzystania z lotni Tablica. 
  • Dodano maksymalny czas tykania przed tym, jak burza zaczyna się kurczyć.  
  • Dzięki temu tykanie nie będzie trwać 3 minuty pod koniec meczu w trybie Plac zabaw. 
  • Piszczący Kilof będzie odtąd poprawnie piszczeć przy każdym trafieniu. 

INTERFEJS 

  • Dodano licznik czasu i nową animację pól do karuzeli z przedmiotami w sklepie. 

Poprawki błędów 

  • Paski zdrowia elementów mających ponad 1000 PZ będą odtąd wyświetlane poprawnie. 
  • Naprawiono błąd, który nie pozwalał graczom korzystać z lewego spustu / L2 w celu przybliżenia pełnoekranowej mapy w trybie obserwowania, ponieważ powodowało to otwarcie okna służącego do zgłaszania graczy. 
  • Przyciski służące do sterowania TWG na kontrolerze będą odtąd wyświetlane poprawnie. 
  • Naprawiono błąd, który powodował, że na wyspie startowej wszystkie busy wyświetlały się jako busy przeciwników. 

GRAFIKA I ANIMACJA 

Poprawki błędów 

  • Fioletowe smugi lotni Łamane Skrzydło będą odtąd wyświetlane poprawnie. 
  • Kołnierz stroju Zamieć będzie odtąd dwukrotnie dłuższy. 

SYSTEM POWTÓREK 

Poprawki błędów 

  • Kamera w powtórkach nie będzie się już blokować w trakcie śledzenia busa bojowego. 
  • Pasek osłony będzie się odtąd poprawnie aktualizować po odrodzeniu gracza. 
  • Ikony broni w nazwach będą odtąd wyświetlane poprawnie. 

WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE 

  • Gracze będą odtąd musieli mieć wybrany tryb strzelania przed przejściem do dobierania graczy. 
  • Do interfejsu dodano dedykowany przycisk służący do poślizgu przy kierowaniu pojazdem. 
  • Przycisk służący do opuszczenia pojazdu będzie odtąd konsekwentny. 
  • Turbo-budowanie nie będzie już przerywane przez zmianę typu budowli. 

Poprawki błędów 

  • Poprawiono drganie kamery przy jednoczesnym poruszaniu się i rozglądaniu. 
  • Naprawiono błąd, który powodował, że ustawienia wyświetlały się w grze niżej, niż powinny, wskutek czego traciły cienie i spadała jakość. 

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Damian Jaroszewski
Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię