Takiej aktualizacji chyba nikt się nie spodziewał. Valve wprowadziło ogromne zmiany do CS:GO, które prawdopodobnie odmienią metę o jakieś 180 stopni. Lista modyfikacji jest spora.
Zdecydowanie najważniejsze zmiany wprowadzono w ekonomii gry. Do tej pory każda kolejna przegrana runda dawała bonus do otrzymywanych pieniędzy, ale gdy udało się jedną rundę wygrać, to wszystko się resetował. Z tym już koniec. Od teraz wygranie rundy zmniejszy liczbę przegranych rund tylko o jeden, więc w razie kolejnej porażki nadal będziemy otrzymywać bonus pieniężny. Kolejne poziomy bonusów prezentują się następująco:
- 0 przegranych – 1400 dolarów,
- 1 przegrana – 1900 dolarów,
- 2 przegrane – 2400 dolarów,
- 3 przegrane – 2900 dolarów,
- 4 przegrane i więcej – 3400 dolarów.
Nadal obowiązuje zasada, według której drużyna, która przegra rundę na początku każdej połowy, dostaje na początek bonus 1900 dolarów, a nie tylko 1400 dolarów. Wszystkie powyższe zmiany są domyślnie włączone w nowej wersji gry, ale można je zmieniać przy pomocy odpowiednich komend.
Ale to nie koniec. Sporo zmieniło się także w kwestii broni. Przede wszystkim AUG wrócił do swojej pierwotnej ceny 3300 dolarów, więc prawdopodobnie nie będzie już tak często używany przez antyterrorystów. Poza tym zmian doczekała się chuda M-ka, czyli M4A1-S. Od teraz ma ona w magazynku 25 naboi i kolejne 75 w zapasie. Na koniec, przynajmniej jeśli chodzi o bronie, warto wspomnieć jeszcze o szotgunach. Nova kosztuje teraz 1050 dolarów, Sawed-Off (Obrzyn) 1100 dolarów, a Mag7 1300 dolarów. Poza tym penetracja Novy została zwiększona o 1, a zasięg Sawed-Offa podniesiony do 1400 punktów.
Pełna lista zmian prezentuje się następująco:
[GAMEPLAY]Dostosowano bonus po przegranej rundzie, aby zmniejszyć negatywny wpływ serii przegranych rund.
- Bonus po przegranych rundach bazuje teraz na liczbie przegranych rund. Licznik wzrasta o jeden po każdej przegranej i spada o jeden po każdej wygranej rundzie (minimum 0).
- – 0 porażek: 1400 $
- – 1 porażka: 1900 $
- – 2 porażki: 2400 $
- – 3 porażki: 2900 $
- – 4 porażki: 3400 $
- Wcześniej wygrana resetowała bonus za przegrane rundy. Teraz wygrana redukuje licznik o jeden.
- Drużyny nadal zaczynają połowę z licznikiem przegranych równym 1 (1900 bonusu).
- Opcja ta jest włączona domyślnie i może być modyfikowana komendą mp_consecutive_loss_aversion
- Bonus za przegrane rundy nadal jest modyfikowany komendą mp_consecutive_los_max pomnożoną przez cash_team_winner_bonus_consecutive_rounds.
- Dodano asysty flashbangiem dla graczy skutecznie oślepiających rywala, który potem zostanie wyeliminowany przez innego zawodnika. Gracze, którzy rzucą flashbanga otrzymają asystę. Jeśli jednak inny gracz zada wyeliminowanemu przeciwnikowi ponad 40 obrażeń, asysta flashbangiem nie zostanie zaliczona.
AUG
- Teraz, gdy gracze mieli okazję pokochać AUG-a przywrócono jego cenę do 3300 dolarów.
M4A1-S
- M4A1-S ma od teraz 25 pocisków w magazynku i 75 w zapasie.
Shotguny
- Zredukowano cenę kilku szotgunów: Nova (1050 dol.), Obrzyn (1100 dol.), Mag7 (1300 dol.).
- Penetracja Novy wzrosła do 1.
- Zasięg Sawed-Off wzrósł do 1400.
- Shotguny z pojedynczym nabojem nie będą kontynuować przeładowywania po tym, jak gracz go schowa i ponownie wyciągnie.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracz nie widział na radarze C4 albo przeciwnika przez otwarte drzwi.
- Naprawiono błąd, który powodował, że reset bomby C4 sprawiał, że ta nie pojawiała się na ziemi.
- Zaprezentowano Prisma Case z 17 skinami zaprojektowanymi przez społeczność oraz nożami Horizon z wykończeniem Chroma.
- W ekwipunku dodano opcję losowania. Można rozlosować dowolną liczbę własnych skinów i zestawów muzycznych i któryś z nich zostanie wybrany na daną mapę.
- Poprawki dotyczące opcji komunikacji „Clean Names”.
- Zmieniono nazwę stołu warsztatu na „Side View”.
- Usunięto wizualne artefakty na kilku grafikach
Canals:
- Zmniejszono liczbę dróg wokół BS-a B
- Przeniesiono bombsite B do pałacu
- Dodano drzwi ze środkowych schodów do platformy na podwórku
- Umożliwiono wskoczenie na most koło bombsite’u B z rusztowań
- Nowy styl radaru mapy
Vertigo
- Zablokowano runboost z respawnu terrorystów na bombsite B
- Zablokowano boost na tyłach bombsite’u A
- Zmieniono układ tyłu bombsite’u A, dodano pół ściany na przodzie rusztowania
- Dodano drzwi na środku w kierunku bombsite’u B
- Uproszono modele kolizji podnośników
- Naprawiono niezamierzony boost na rusztowaniu na rampie przy BS-ie A
- Beton, na który można wejść przy BS-ie A, jest teraz większy
- Poprawiono clipping wewnątrz szybu windy
Mapy społeczności:
- Zaktualizowano radar dla Abbey i Biome
Skiny z nowej skrzynki prezentują się następująco: