Strona głównaKonsoleDirectX 12 Ultimate – wprowadzi konsolowy raytracing i ułatwi przenoszenie gier pomiędzy...

DirectX 12 Ultimate – wprowadzi konsolowy raytracing i ułatwi przenoszenie gier pomiędzy platformami

Jeszcze dobrze nie ochłonęliśmy po ujawnieniu przez Microsoft specyfikacji nowego Xboxa, a producent znowu podsyca ogień. Tym razem zaprezentował rozszerzoną wersję DirectX 12 oznaczonego Ultimate, który ma ułatwić przenoszenie gier pomiędzy platformami i dodawać raytracing.

Nowa wersja DX12 Ultimate będzie kompatybilna zarówno z komputerami jak i konsolami, chociaż podczas prezentacji Microsoftu był wspominany tylko Xbox. Dzięki temu zostanie skrócony czas i nakłady pracy potrzebne do przeniesienia gry pomiędzy platformami. Jest to głęboki ukłon w stronę deweloperów.

Zobacz: Xbox Series X – zobacz jak szybko ładują się gry

Co więcej, API będzie wspierało również ustandaryzowany raytracing, jaki mogliśmy zobaczyć już w Minecrafcie. Dzięki współpracy firmy z Nvidią zyska również wsparcie dla technologii z kart Turing. To pozwoli na bardziej optymalne wykorzystanie mocy GPU bez marnowania zasobów, na generowanie niewidocznych w danym momencie detali. Jak to wygląda w praktyce możecie zobaczyć na poniższym materiale.

DirectX 12 Ultimate on GeForce RTX

Nowa wersja DX będzie wspierane również przez AMD, którego karty graficzne trafią do nowych konsol. Możliwości nowego raytracingu możecie obejrzeć poniżej.

AMD RDNA 2 Microsoft DirectX Raytracing (DXR) Demo

Zobacz: Sony nie tylko wykorzystało układ AMD RDNA 2. Sony pomogło go zaprojektować

DirectX Ultimate zostanie wprowadzony wraz z nadchodzącą aktualizacją dla Windows 10. Pojawi się również na konsolach nowej generacji z układem RDNA 2, które mają trafić na półki sklepowe pod koniec tego roku. Pozostaje jeszcze zaczekać na gry, które będą wykorzystywały DX12U.

 

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

SoSlowGamer
Redaktor, szef działu retro

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię

Exit mobile version