Walt Disney Company przedstawiło nową strukturę organizacyjną, która stawia na streming i platformę Disney+. Firma chce rozwijać także strategię bezpośredniego kontaktu z konsumentem.
Disney wprowadził zmiany w swojej strategii oraz strukturze organizacyjnej. Informacja o zmianach została ogłoszona w mediach społecznościowych, gdzie podkreślono, że dzięki sukcesowi Disney+ firma będzie teraz stawiała na przesyłanie strumieniowe.
Disney skoncentruje się na produkcji i dostarczaniu treści dla kin oraz streamingu, przy czym priorytet będą miały produkcje na streaming.
Bob Chapek, dyrektor generalny Disney’a powiedział:
Pozycjonujemy strategicznie naszą firmę, aby skuteczniej wspierać naszą strategię rozwoju i zwiększyć jej wartość. Zarządzenie tworzeniem treści innej niż dystrybucja kinowa pozwoli nam być bardziej efektywnym i elastycznym w tworzeniu treści, których konsumenci potrzebują, dostarczanych w sposób w jaki wolą je konsumować.
Działania dystrybucyjne zostaną scentralizowane w jednej globalnej organizacji, która będzie odpowiedzialna za dostarczanie i monetyzację treści. Dotyczy to zarówno Disney+, Hulu+, ESPN+ oraz nadchodzącej usługi międzynarodowej Star.
Zobacz: Minecraft: gracz odtworzył lokalizację kultowego Oktoberfest
Tak szybkie zmiany podejścia do biznesu są wynikiem pandemii COVID-19 i przełożenie wielu tegorocznych premier. Co więcej, Disney zrezygnował z już z trzech premier kinowych na rzecz udostępnienia produkcji bezpośrednio na platformie Disney+. Miejmy nadzieję, że taka zmiana przyśpieszy pojawienie się usługi w Polsce.