Epic Games zmienia podział przychodów zaoferowany przez Unreal Engine Makretplace. Zmiana będzie obowiązywała z mocą wsteczną i będzie wiązała się ze znacznym wzrostem płac deweloperów.
Unreal Engine Marketplace jest to sklep dla programistów używających Epic Unreal Engine do tworzenia gier. Tworcy modeli 3D, kompozytorzy dźwięku i muzyki, animatorzy i inni mogą przesyłać swoje dzieła do sklepu. Ich twórczość może zostać zakupiona przez twórców gier. W komunikacie prasowym Epic wymienia takie gry jak PUBG czy ARK: Survival Evolved jako stworzone ze sklepowych produktów.
Zaproponowane zmiany oznaczają, że deweloperzy będą teraz zarabiać 88% przychodów ze swoich produktów, a pozostałe 12% trafi do Epic w formie prowizji. Pierwotny podział zysków ustanowiony został na70/30 i obowiązywał on od momentu powstania sklepu w 2014 roku. Takie same stawki obowiązują w Valve za sprzedaż gier na Steam. Epic twierdzi, że zmiany będą miały zastosowanie również do transakcji, które już się odbyły. Oznacza to, że część twórców otrzyma niespodziewany potężny zastrzyk gotówki.
Co ciekawe Epic wspomina również, że zmiany są bezpośrednim wynikiem sukcesu Fortnite.
Tim Sweeney, założyciel i dyrektor generalny firmy powiedział:
Zarówno dzięki rozwojowi rynku jak i sukcesowi Fortnite, Epic zwiększył skalę handlu cyfrowego. Pozwala nam to na przekazanie oszczędności społeczności Unreal Engine Marketplace.
Sama sprzedaż na Marketplace nie jest jedynym źródłem sukcesu. Oszałamiającym sukcesem może pochwalić się także Fortnite, którego przychody wyniosły 300 milionów dolarów. Od wiosny wzrost nieco zwolnił, ale raczej nie powinno to martwić Epic obecnie zarabiają ponad ćwierć miliarda dolarów każdego miesiąca.
Wygląda na to, że na darmowych grach producent może tez nieźle zarobić. A Wy kupujecie skórki i kosmetykę do Fortnite? A dwa jak Wam się podoba piąty sezon?
Źródło: pcgamesn