Strona głównaPoradnikiEkonomia w CS:GO – jak o nią dbać?

Ekonomia w CS:GO – jak o nią dbać?

Co ile kosztuje?

Pierwsza runda każdej połówki rozpoczyna się od tzw. pistoletówki. Każdy zawodnik wyposażony jest w podstawowy pistolet: USP-S lub P2000 po stronie antyterrorystów lub Glock-18 po stronie terrorystów. Do tego mamy do dyspozycji 800 dolarów. Taka suma wystarczy na zakup kamizelki bez hełmu (650 dolarów), lepszego pistoletu (najdroższy Desert Eagle kosztuje 700 dolarów), defuse kita (w przypadku antyterrorystów) lub ewentualnie kilku granatów. Wybór zależy od nas samych. Jeśli gramy po stronie CT, to warto, aby przynajmniej jedna osoba zakupiła defuse kita, dzięki któremu rozbrajanie bomby trwa tylko 5 zamiast 10 sekund. Wbrew pozorom to ogromna różnica. Taki zakup to koszt 400 dolarów, więc pozostaje nam jeszcze kolejne 400 dolarów na granaty lub lepszy pistolet.

Dopiero w kolejnej rundzie stać nas na nieco lepszy ekwipunek. Bardzo opłacalny jest zakup SMG, ponieważ są one tańsze od AK47 lub M4, a dają dwa razy więcej pieniędzy za zabójstwo. Jak już wspominałem wyżej, wyjątkiem jest P90, które kosztuje aż 2350 dolarów i pozwala zarobić tylko 300 dolarów za fraga. Po wygranej rundzie mamy przewagę ekwipunku nad drużyną przeciwną, więc pistolety maszynowe powinny wystarczyć, aby zdobyć drugi punkt na swoje konto. Dobrym, chociaż dużo bardziej ryzykownym wyborem mogą być też shotguny, ale trzeba pamiętać, że są one skuteczne tylko z niewielkiego dystansu.

W późniejszych rundach powinnyśmy kupować bronie pokroju AK47, M4 oraz AWP, o ile nas na nie stać. W lepszej sytuacji są terroryści, dla których pełen ekwipunek to koszt rzędu 3700 dolarów (AK47 + kevlar z hełmem), ale do tego należy doliczyć jeszcze granaty. Jeśli zdecydujemy się na AWP, to koszty rosną nawet do 6950 dolarów. Antyterroryści mają nieco trudniej. Po pierwsze, ich podstawowa broń (M4) kosztuje 400 dolarów więcej niż broń terrorystów (AK47). Poza tym przynajmniej dwóch zawodników w zespole (po jednym na każdym bombsite) powinno kupić zestaw do rozbrajania, za który trzeba zapłacić dodatkowe 400 dolarów. Z drugiej strony, jeśli wiemy, że przeciwnicy grają tzw. fulla, czyli mają pełen ekwipunek, możemy zaoszczędzić 350 dolarów na hełmie, ponieważ i tak strzał w głowę z AK47 lub AWP od razu zabija. Trzeba też pamiętać, że jeśli przeżyjemy daną rundę, to kolejną zaczynamy z wcześniejszym ekwipunkiem i dodatkowymi pieniędzmi na koncie. W ten sposób można uzbierać sporą sumę i w razie wypadku kupić broń kolędzie z drużyny.

Koszt zakupy broni:

Pistolety
CZ75-Auto 500 dol.
Desert Eagle 700 dol.
Dwie Beretty 500 dol.
Tec-9 500 dol.
P250 300 dol.
Rewolwer R8 700 dol.
Five-Seven 500 dol.
P2000 200 dol. (dostajemy)
USP-S 200 dol. (dostajemy)
Glock-18 200 dol. (dostajemy)
Pistolety maszynowe (SMG)
MP7 1700 dol.
MP9 1250 dol.
PP-Bizon 1400 dol.
Mac-10 1050 dol.
UMP-45 1200 dol.
P90 2350 dol.
Ciężkie
Negev 2000 dol.
M249 5200 dol.
XM1014 2000 dol.
Nova 1200 dol.
Sewed-off 1200 dol.
Mag-7 1800 dol.
Karabiny
M4 (A4 i A1-S) 3100 dol.
AK47 2700 dol.
Famas 2250 dol.
Galil AR 2000 dol.
AUG 3300 dol.
SG 553 3000 dol.
Snajperki
Scar-20 5000 dol.
G3SG1 5000 dol.
SSG 08 1700 dol.
AWP 4750 dol
Granaty
Decoy 50 dol.
Flash 200 dol.
Smoke 300 dol.
Wybuchowy 300 dol.
Mołotov 400 dol. (terroryści)
Zapalający 600 dol. (antyterroryści)
 Wyposażenie
Zestaw rozbrająjący 400 dol.
Kevlar 650 dol.
Kevlar + hełm 1000 dol.
Zeus 200 dol.

Spis treści

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię

Exit mobile version