Strona głównaWiadomościId Software, martwi się, że Xbox Series S może mieć za mało...

Id Software, martwi się, że Xbox Series S może mieć za mało pamięci RAM

FacebookTwitterWykopRedditLinkedInPinterestEmailPrintShare

Kilku deweloperów ze studia id Software, wyraziło swoje zaniepokojenie, odnośnie do specyfikacji technicznej najnowszej konsoli Microsoftu Xbox Series S, największe obawy mają względem konfiguracji pamięci RAM.

Ten tydzień obfitował w wiele wydarzeń w świecie gier komputerowych i konsol. Jedną z najważniejszych było ogłoszenie daty premiery najnowszych konsol Microsoftu. Tańszy model Xbox Series S rynku ma pojawić się 10 listopada w cenie 1349 złotych, tuż obok swojego mocniejszego odpowiednika Xbox Series X. Tańsza konsola jest wyraźnie słabsza od topowej, chociaż ich komponenty są bardzo podobne. Microsoft podaje, że wydajność I/O Xbox Series S jest na takim samym poziomie jak mocniejszej konsoli, tylko z niższą rozdzielczością.

Dalej możemy przeczytać, że Xbox Series S jest cztery razy wydajniejszy od Xboxa One i może wygenerować obraz nawet z szybkością 120 klatek na sekundę. A zastosowanie technik śledzenia promieni oraz Variable Rate Shading powoduje lepsze doznania z gier i większą imersję. Dodatkowo Xbox Series S otrzymał nowy nośnik SSD 512 GB, który wykorzystuje nową architekturę Xbox Velocity Architecture, dzięki czemu jest 40x wydajniejszy od nośnika danych z Xbox One.

Pomimo tego, że obie konsole dzielą ze sobą ten sam główny procesor, to jednak Xbox Series S oferuje dużo mniejszą wydajność graficzną, ale też i jego podsystem pamięci został mocno obcięty. Dysponuje on zaledwie 10 GB pamięci RAM, która jest współdzielona z układem graficznym, mocniejszy Xbox Series X do swojej dyspozycji ma 16 GB i jest ona dużo szybsza.

Właśnie ta różnica w wydajności układu pamięci najbardziej zaniepokoiła deweloperów. Billy Khan główny projektant silnika id Tech oraz Axel Gneiting jego zastępca, wyrazili swoją opinię, że mniejsza ilość dostępnej pamięci RAM i jej dużo niższa szybkość, będą bardzo ciężkie do zrekompensowania.

Axel Gneiting w swoim wpisie napisał:

W swoim wpisie Billy Khan napisał:

Jak łatwo zauważyć obydwaj panowie bardzo mocno się martwią o wydajność podsystemu pamięci i nie łatwo będzie obejść te ograniczenia. Jak wpłyną one na końcową wydajność słabszej konsoli Xbox Series S dowiemy się tuż po premierze, wraz z pierwszymi tytułami.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię

Exit mobile version