Strona głównaEsportKomputronik Gaming wystartował z własnym streaming housem. Będzie on służył m.in. badaniu...

Komputronik Gaming wystartował z własnym streaming housem. Będzie on służył m.in. badaniu graczy

Streaming House, nazywany też Studiem Gamingowym został stworzony przez Komputronik Gaming w centrum Poznania. Lokacja ma kilkadziesiąt metrów kwadratowych i została wyposażona w nowoczesny sprzęt komputerowy i studio do nadawania streamów.

Celów stworzenia Streaming House Komputronik Gaming było kilka. Przede wszystkim, jak w przypadku większości tego typu miejsc, chodzi o ściągnięcie do Poznania najlepszych esportowców, którzy mogą szlifować tam swoje umiejętności. Po drugie, będzie to punkt, w którym internetowi twórcy będą mogli w profesjonalnych warunkach nagrywać materiały na Twitcha oraz Youtube. Chodzi tu zarówno o twórców pracujących dla Komputronik Gaming, jak i innych. Trzeci powód to planowana współpraca z poznańskimi uczelniami, które myślą o kierunkach związanych z gamingiem i esportem.

Zobacz: Szkoły wykorzystają gry Nintendo do uczenia dzieci umiejętności życiowych

Streaming House został wyposażony m.in. w komputery Infinity LC-900S i Infinity S920. Kryją się za nimi procesory Intel Core i9-9900KS 4 GHz oraz 9900KF 3,6 GHz. Oprócz tego wewnątrz komputerów kryją się pamięci: 64 GB DDR4 3200 MHz oraz 64 GB DDR4 3000 MHz. W przypadku obu maszyn wyposażono je w karty graficzne NVidia GeForce RTX 2080 Ti. Za wygląd pomieszczeń w pewnym stopniu odpowiada oświetlenie Philips HUE.

Jeśli zaś chodzi o wspomnianą współpracę z poznańskimi uczelniami, to Komputronik Gaming ma już za sobą pewne doświadczenia. Uczeni z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza przeprowadzili wspólnie z Komputronikiem badania na grupie graczy. Ich celem było zbadanie jak przekonania na temat własnych umiejętności oraz wzbudzone emocje wpływają na organizm i wyniki graczy. Jedna grupa, po starciu z komputerem, otrzymała informację zwrotną na temat tego jak wypadła na tle innych – nie zawsze zgodną ze stanem faktycznym. Następnie podchodzili do kolejnej tury starć z A.I., a badacze sprawdzali różnice w wynikach. U drugiej grupy wywoływano określone emocje, a potem badano ich wpływ na wyniki w grze.

Zobacz: Aktualizacja CS:GO – nauka granatów jeszcze nigdy nie była tak łatwa

Okazało się, że zarówno próba zachwiania pewnością siebie, jak i wywołanie określonych emocji nie miało większego wpływu na owe wyniki. Wynika z tego, że dobrze wyszkolony zawodnik powinien trzymać równy poziom, niezależnie od tzw. “dyspozycji dnia”. Komputronik Gaming zapowiada, że to dopiero początek badań tego typu.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Zbigniew Pławecki
Redaktor, specjalista ds. esportu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię

Exit mobile version