Ekipa Square Enix zaprezentowała najnowsze demo technologiczne BackStage wykorzystujące technologią ray tracingu. Demo jest dziełem wysiłków studia mających na celu ulepszenie nadchodzących gier dzięki wykorzystaniu autorskiego silnika Luminous Engine.
Luminous Engine jest jednym z pierwszych silników graficznych wykorzystujących technologię ray tracingu. Według komunikatu prasowego studia gry nowej generacji wykorzystujące silnik będą również korzystały z tej funkcji.
Zobacz: Cyberpunk 2077 – “deep dive” nagrano z użyciem ray tracingu. Wiemy na jakiej karcie
Wyobraź sobie aktorkę siedzącą przed lustrem i przygotowującą się do wyjścia na scenę. Dzięki uruchomieniu ray tracingu, najbardziej złożonej techniki renderowania obrazu w czasie rzeczywistym, postać aktorki przedstawiona jest w sposób niezwykle realistyczny. Jej emocje odbijają się w lustrze z taką jakością, która była nieosiągalna w poprzednich technologiach renderowania w czasie rzeczywistym. Ponadto to demo technologiczne działa z wykorzystaniem produktu konsumenckiego RTX 2080 Ti
Zanim jednak zaczniecie rozpływać się z zachwytu niczym masło na gorącej kukurydzy weźcie kilka wdechów. Zaprezentowanej jakości obrazu raczej nie powinniśmy się spodziewać w grach w najbliższym czasie. Demo technologiczne to jedno a gry to całkiem inna bajka. Nie mniej jednak warto obejrzeć.
Zobacz: Minecraft dostanie oficjalne wsparcie dla ray tracingu