Do Quake Champions zmierza aktualizacja, z której przede wszystkim ucieszą się miłośnicy pierwszych, klasycznych Arena Shooterów. Gry customowe otrzymają tryb „No abilities”, gdzie liczyły się będą jedynie umiejętności i celność gracza.
Marcowa aktualizacja wprowadza dwie, bardzo ważne zmiany – szczególnie z punktu widzenia graczy, którzy pamiętają czasy Quake 3 Arena oraz Unreal Tournament. Po pierwsze i najważniejsze, będzie można wyłączyć specjalne umiejętności czempionów, tak więc postaci będą w tym trybie różniły się jedynie wyglądem. Po drugie, autorzy planują wprowadzić (a właściwie przywrócić) znany z wcześniejszych odsłon gry tryb InstaGib, gdzie jedno trafienie oznaczało natychmiastową śmierć. Oprócz tego dodane zostaną gry rankingowe w trybie 2 vs. 2 i kosmetyczne elementy związane z nadchodzącym okresem wielkanocnym.
Przypomnijmy, że – mimo możliwości wykupienia postaci – Quake Champions prezentowane jest głównie jako gra free 2 play, tak więc nowy tryb bez zdolności specjalnych idealnie się w tę politykę autorów wpisuje. Dzięki niemu nie będą się liczyły różnice pomiędzy postaciami oraz to, kto którym czempionem gra. Gracze będą mogli skupić się na tym, co w Arena Shooterach najważniejsze, czyli strzelaniu, skokach i szalonym bieganiu po mapie w poszukiwaniu fragów. Mnie osobiście ta aktualizacja bardzo cieszy.
A Wy wolicie grać w starym stylu, czy pasują Wam postaci z umiejętnościami specjalnymi?
Źródło: Polygon