Strona głównaKonsoleDeweloperzy zachwalają możliwości nowy konsol. Mają odmienić rynek

Deweloperzy zachwalają możliwości nowy konsol. Mają odmienić rynek

Coraz bardziej zbliżamy się do premiery konsol nowej generacji. Już tylko miesiące dzielą nas od debiutu Xbox Series X i PlayStation 5 na sklepowych półkach. Jednak wciąć wiemy o nich stosunkowo niewiele. Rąbka tajemnicy uchylają nam deweloperzy, którzy pracują nad grami na PS5 i XSX.

Swoimi spostrzeżeniami na temat konsol nowej generacji pochwaliło się kilku deweloperów, którzy mają dostęp do devkitów i już tworzą gry na kolejną generację urządzeń. Jednym z nich jest Elijah Freeman z Virtuos. Jego zdaniem nowe konsole pozwolą tworzyć o wiele większe i bardziej skomplikowane światy. Zwrócił też uwagę na efekty wolumetryczne.

– Wzrost wydajności i szybkości konsol takich jak Xbox Seris X oznacza światy większe niż do tej pory, z większą liczbą elementów niż do tej pory. Do tego będziesz w stanie szybciej się po nich poruszać czy to w sportowym samochodzie, czy też na smoku i to prawdopodobnie bez ekranów ładowania. Jednak największą różnicę zauważycie w efektach wolumetrycznych jak dym, mgła czy chmury. To efekty, które rozpraszają światło i do tej pory były prezentowane z różnym skutkiem. Co więcej, będą one miały wpływ również na rozgrywkę. Owszem, będą o wiele lepiej wyglądały, ale możliwość dojrzenia przeciwnika w chmurze dymu przez ułamek sekundy doda nowe szczegóły do gier – powiedział Elijah Freeman ze studia Virtuos.

Swoimi spostrzeżeniami pochwalił się również Bruce Straley z Naughty Dog, który pracował między innymi przy The Last of Us czy też Uncharted 2.

– Dostępność nowych narzędzi i nowej mocy oznacza zupełnie nowe możliwości zabawy ze stylami, koncepcjami i pomysłami. Miejmy nadzieję, że więcej szalonych pomysłów zostanie zrealizowanych, ponieważ nigdy nie grałem w produkcje z ray tracingiem czy też globalnym oświetleniem. To otwiera zupełnie nowe możliwości do tworzenia gier. W The Last of Us mieliśmy system cieni, który musieliśmy znacząco ograniczyć i byłoby rewelacyjnie móc go zobaczyć w wyższej rozdzielczości. Teraz będzie to możliwe – powiedział Bruce Straley z Naughty Dog.

Bardziej techniczne do zagadnienia podszedł z kolei deweloper pracujący nad grą Martha is Dead na PlayStation 5.

– Dużo pracowaliśmy, aby wykorzystać tekstury o najwyższej możliwej rozdzielczości również na PS4; niemniej jednak PS5 pozwoli nam na wykorzystanie niesamowitej gęstości Tekselu aż do 4096px/m – co oznacza, że obraz będzie w pełni szczegółowy również w wyższych rozdzielczościach – przyznał deweloper.

Wygląda na to, że konsole nowej generacji – PlayStation 5 i Xbox Series X – naprawdę mogą okazać się rewolucją i odmienią rynek growy.

Zobacz także:

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię

Exit mobile version