Ponad 30 firm dbało dotychczas o prawidłowy rozwój środowiska VR i AR. Do start up-u Vive X założonego przez firmę HTC VIVE, dołączy kolejna grupa nowych międzynarodowych spółek.
Technologia VR i AR uważana jest przez specjalistów za najbardziej płodne rozwiązania, które w przeciągu 5 lat odmienią styl życia, do jakiego zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Szerokie zastosowanie wirtualnej rzeczywistości pozwala wprowadzić szereg modyfikacji do wielu obszarów biznesowych i konsumenckich. Świat, który dobrze znamy niedługo może bezpowrotnie zaginąć w rozdzielczości 4K.
HTC VIVE we współpracy z Valve przez długi czas pracowali nad narzędziem, które intensyfikowało by doznania z gier. Aczkolwiek gogle okazały się mieć wieki potencjał nie tylko do rozrywki, ale także do innych dziedzin, tu np. do edukacji lub handlu. Ich wspólne dzieło pojawiło się na głowach pierwszych klientów w kwietniu poprzedniego roku i od tego czasu nadal usprawniano autorski headset.
Do akceleratora Vive X dokooptowano nowych partnerów biznesowych. Inwestor stworzył aliancką sieć ze studiami komputerowymi, niezależnymi deweloperami ze wszystkich kontynentów. Na ich liście pojawiło się ponad 30 przedsiębiorstw. Produkcja aplikacji ruszyła pełną parą. Okulary VIVE obsługiwały coraz więcej treści, toteż aktualne projekty są ambitniejsze od początkowych prób.
„Vive X współpracuje z najbardziej obiecującymi firmami VR/AR, żeby wspierać innowacje i rozwój całej branży. Wciąż inwestujemy w podstawowe usługi platformowe i nowe rozwiązania sprzętowe, jednocześnie rozszerzając takie obszary, jak zastosowania korporacyjne, handlowe, edukacyjne, zdrowotne, społecznościowe i e-sportowe” – powiedział szef Vive X, Marc Metis.
Do puli partnerów Vive X przystąpi kolejna grupa firm, które zajmować się będą opracowywaniem nowych programów, usług, a także rozbudową funkcji okularów i zewnętrznych akcesoriów. Parafię HTC Vive uzupełnią firmy z San Francisco, Pekinu, Shenzhen i Tajpej. Wszystkie firmy, nawet te pracujące już od samego początku, otrzymają wsparcie finansowe oraz technologiczne. Do drugiej grypy partnerów zaliczają się:
- cognitiveVR
- Construct Studio
- Studio Forbinnde Mechanics
- HyperfairVR
- Limitless
- Mindesk
- Realiteer
- The Rogue Initiative
- Subdream
- Vertebrae
- Mint Muse
- Hexa
- Vito
- Invrse Reality
- PlusOne
- Multiverse
- Red Accent
- Byond
- Star-with-U
- Aurora AR
- Kiwi Technology
- Shengda
- Brokencolors
- bHaptics
- SoccerDream
- Opaque Space
- Snobal
- Luna
- Xikaku
- Appnori
- VRANI
Źródło: vive.com