Co do tego, że PS5 jest duże nie ma wątpliwości. Okazuje się jednak, że według pierwotnych projektów konsola miała być jeszcze większa. Przynajmniej tak twierdzi Yuijn Morisawa odpowiedzialny za projekt urządzenia.
W wywiadzie dla Washington Post Morisawa, starszy dyrektor artystyczny Sony i osoba odpowiedzialna za projekt największej jak do tej pory konsoli Sony, zdradził co było inspiracją dla stylu i kształtu PS5.
Zobacz: Jak przenieść gry i zapisy z PlayStation 4 na PlayStation 5?
Morisawa wspomniał swoje pierwsze projekty:
Kiedy zacząłem rysować, był znacznie większy, mimo że nie wiedziałem co zrobią inżynierowie. to trochę zabawne, że inżynierowie powiedzieli mi, że jest za duży. więc właściwie musiałem to trochę zmniejszyć w stosunku do pierwotnego rysunku.
PS5 ma wyjątkowy design, czarna konsola z białymi zakrzywionymi płytami po bokach. A co było inspiracją?
Wymyśliłem termin pięć wymiarów. Kiedy myślisz o doświadczeniu, które mamy, to jakbyś żył w równoległym świecie lub przeskakiwał w czasie lub przestrzeni. To jest PlayStation 5, więc pięć wymiarów naprawdę pasuje.
Konsola nowej generacji Sony nie przypomina żadnej, którą widzieliśmy kiedykolwiek wcześniej i jest diametralnie inna od poprzednich projektów. Morisawa przyznał dlaczego chciał odejść od tamtych wzorów w kierunku czegoś bardziej kreatywnego.
Chciałem zbudować koncepcję projektu jako energię lub emocje gracza i spróbować dostosować się do tego. Myślę, że projekt oddał aurę potężnej maszyny. Może wygląda na organiczny, ale pochodzi z bardzo precyzyjnego pomiaru.
Premiera PS5 w Polsce już 19 listopada.