Jedną z najlepszych gamingowych technologii, jaka trafiła pod strzechy bez wątpienia jest Real Time Ray Tracing, która wspierana jest przez nową serię kart Nvidii, RTX. Obecnie jednak niewiele tytułów wykorzystuje magię ray tracingu, a te które to robią nie działają tak jak byśmy chcieli. I w tym momencie wchodzi Quake 2, cały na biało.
Q2VKPT jest projektem stworzonym przez entuzjastów wykorzystującym ray tracing implementując go do Quake 2. Co więcej w przeciwieństwie do tytułów AAA, które tylko częściowo wykorzystują nową technologię dławiąc przy tym karty graficzne, Q2VKPT w pełni wykorzystuje możliwości ray tracingu. W projekcie wszystkie źródła światła, wybuchy, cienie i odbicia obliczane są w czasie rzeczywistym.
Zobacz: Fallout na starej Lumii 950 XL? Proszę bardzo!
Zresztą, co tu dużo gadać, to trzeba zobaczyć:
Jeżeli macie zacięcie programistyczne to możecie pobrać kod źródłowy, który został umieszczony przez autora na GitHubie poznać zasady działania, lub ulepszyć.