Wiadomość o pracach nad remake’iem Gothica zelektryzowała wielu fanów. Nic dziwnego, że niektórzy postanowili puścić wodze fantazji i sprawdzić jak nowy tytuł mógłby się prezentować z wykorzystaniem ray-tracingu.
Remake Gothica prawdopodobnie powstanie na Unreal Engine 4, mógłby więc wykorzystywać ray-tracing, aczkolwiek “próbny” build nie zawiera żadnych śladów tej technologii. Od czego są jednak specjaliści od modowania? Wykorzystali oni nakładkę Reshade Ray Tracing i wyszło im to, co widzicie na poniższym filmie.
Remake Gothica z ray-tracingiem:
Wersja “doprawiona” ray-tracingiem wygląda rewelacyjnie, ale też mocno wykorzystuje podzespoły komputera. “Wersja demo” remake’u już sama w sobie nie należała do najpłynniejszych, a po zaimplementowaniu ray-tracingu jest pod tym względem jeszcze gorzej. Należy jednak mieć na uwadze, że jesteśmy bardzo daleko od premiery gry, więc – o ile w ogóle powstanie – to zarówno komputery jak i konsole nowej generacji powinny być w stanie poradzić sobie z nowym wyzwaniem. Nic nie zostało jeszcze ostatecznie zapowiedziane, więc może producenci zdecydują się na dorzucenie RTX do swojego dzieła. Chcielibyście?