Strona głównaRecenzjeHardwareROG Zephyrus S GX502G - recenzja gamingowego mocarza

ROG Zephyrus S GX502G – recenzja gamingowego mocarza

Ekran

GX502G to jeden z tych laptopów, do których nie miałem ochoty podpinać zewnętrznego monitora. Matryca o przekątnej 15,6 cala może nie jest szczytem marzeń, ale już sam obraz jaki wyświetla robi bardzo dobre wrażenie. W modelu tym zastosowano matrycę IPS AUO82ED wyświetlającą obraz z odświeżaniem 144 Hz. Co więcej, producent ma w swojej ofercie również wersję z odświeżaniem 240 Hz. Wszystko zależy od głębokości Waszych kieszeni i wielkości węża, który w nich mieszka. Zgodnie z zapewnieniem producenta jej czas reakcji wynosi 3 ms (grey-to-grey).

ROG Zephyrus S GX502G

Kąty widzenia są szerokie i nawet patrząc pod dużym kątem nie są widoczne zniekształcenia kolorów.  Dodatkowe testy matrycy wykonałem kalibratorami i1 Dispaly Pro oraz Spyder 5 Pro. Według deklaracji producenta maksymalna jasność matrycy wynosi 300 nitów. W pomiarach uzyskałem wynik 304 nity, więc lepiej niż w punkt. Dzięki temu, że matryca jest matowa, taka jasność jest wystarczająca do pracy zarówno w nocy jak i w ciągu dnia w jasnym pomieszczeniu.

Jak przystało na matrycę IPS punkt bieli został odwzorowany niemal podręcznikowo – wynik idealny wynosi 6500 Kelwinów, z kolei ten uzyskany wynosił 6502K. Natywny kontrast wynosił 1067,78:1.

Matryca wypadła całkiem nieźle również w kwestiach równomiernego podświetlenia. W centralnym punkcie uzyskano wynik 304 nity, a maksymalne odchylanie względem środka wynosiły maksymalnie 4%. Maksymalny wynik dla DeltaE wynosił 4,31.

Dla graczy najważniejsza jest paleta barw RGB, a ta w przypadku GX502G została odwzorowana w 97%, co jest wynikiem wyśmienitym. Nieco słabiej wypadły przestrzenie barw NTSC oraz AdobeRGB, w pomiarach uzyskano odpowiednio 69% oraz 74%.

Co do oceny organoleptycznej obrazu, barwy wyświetlane na ekranie są soczyste oraz głębokie. Widząc to od razu przechodzi chęć podpinania zewnętrznych monitorów. Plansze kontrolne wyświetlane są ostro i wyraźnie, przejścia pomiędzy gradientami są płynne. Niestety w przypadku szybkiej zmiany pomiędzy czernią a bielą widoczne są smugi. Należy jednak mieć na uwadze, że czas reakcji matrycy 3 ms dotyczy koloru szarego. Efektu tego nie zaobserwujecie w grach czy filmach. A odświeżanie 144 Hz sprawia, że obraz jest bardziej płynny i naturalny.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

SoSlowGamer
Redaktor, szef działu retro

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię

Exit mobile version