Podczas gdy gracze wciąż zastanawiają się, co będzie im oferować PlayStation 5 w nadchodzącej generacji, Sony buduje własne oczekiwania.
Nowa generacja zbliża się wielkimi krokami. Obie firmy błyskawicznie wyprzedają swoje sprzęty, a po internecie wciąż krążą preordery do wykupienia za kosmiczne kwoty. Zainteresowanie widać nie jednak nie tylko po sklepach, ale również ambitnych planach Sony.
Zobacz: Gracze spędzili ponad 1 miliard godzin w grach na Xboxa w tym roku
W rozmowie z koreańskim serwisem Naver, CEO Jim Ryan poinformował, że planem firmy jest sprzedanie w pierwszym roku fiskalnym większej liczby konsol niż w przypadku PS4. Konsola aktualnej generacji zadebiutowała w połowie listopada 2013 roku i do 6 kwietnia 2014 sprzedała ponad siedem milionów sztuk.
Teraz jesteśmy w nieco innej sytuacji. Z jednej strony rywalizacja pomiędzy Sony a Microsoftem wydaje się dużo bardziej wyrównana. Siedem lat temu już podczas pierwszego roku PlayStation udało się zbudować sporą przewagę nad Xboxem. Z drugiej jednak strony COVID-19 wciąż daje się we znaki, gaming poszedł znacząco do przodu od tego czasu i obie konsole mogą sprzedać się dużo lepiej.
Jak myślicie? Czy Sony uda się sprostać wymaganiom CEO?