Strona głównaGryAktualnościStar Citizen – rok rozliczeniowy zamknięty z rekordowymi przychodami

Star Citizen – rok rozliczeniowy zamknięty z rekordowymi przychodami

Studio Cloud Imperium Games opublikowało wyniki finansowe za rok rozliczeniowy 2018, z których wynika, że Star Citizen przyniósł prawie 49 milionów dolarów przychodu. Całkiem nieźle jak na grę, która od kilku lat nie wyszła z wczesnego dostępu.

Według raportu opublikowanego przez Cloud Imperium Games twórców Star Citizen, przychody z gry z roku rozliczeniowym 2018 przyniosły 48,934 miliona dolarów przychodu. Tym samym gra osiągnęła swój nowy rekord. Deweloper musi być tym bardziej zadowolony, jeżeli weźmiemy pod uwagę, że 2017 wypadł gorzej niż 2016.

Zobacz: Nowy statek w Star Citizen kosztuje więcej niż PS4 i XOne razem wzięte

Jako przychody liczone były wszystkie wpłaty croudfoundingowe w tym zakup statków oraz inne mikropłatności. Te zapewniły 37,6 miliona dolarów przychodu w roku rozliczeniowym 2018. Poprzedni rok zakończył się z wynikiem o dwa miliony niższym. W tej kwocie 3,2 miliona stanowił abonament, a 7,9 miliona z umów sponsorskich oraz partnerskich.

Star Citizen do tej pory zebrał już 257,7 miliona dolarów. To świadczy o dużym zaufaniu graczy oraz pokładaniu wielkich nadziei na dalszy rozwój projektu. Cloud Imperium nie spoczywa na laurach i dalej pracuje nad grą. Niedawno została opublikowana aktualizacja Alpha 3.8.0, wprowadzająca nowe bronie oraz statki. Wprowadzono również system odholowywania statków dla graczy zalegających z opłatami.

Zobacz: Star Citizen otrzymało już 250 mln dolarów wsparcia. Co dalej?

A Wy gracie w Star Citizen? Dajcie znać w komentarzach.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

SoSlowGamer
Redaktor, szef działu retro

1 KOMENTARZ

  1. O proszę, inny redaktor i od razu artykuł nabiera sensu. Z tym że ten przychód to wcale nie jest dobry wynik. Kropla w morzu można powiedzieć. Łączna zebrana suma (257M dolców), to kwota, która nawet w połowie nie pokrywa samych kosztów produkcji, a gdzie my tu mówimy o zyskach w przyszłości. Stąd przykładowo takie ceny statków, wiele osób to dziwi, wiele osób dorabia sobie jakieś chore teorie (patrz kolega redakcyjny), a to jedyne rozsądne rozwiązanie finansowe, biorąc pod uwagę że playerbase jest i będzie niewielki, w porównaniu do największych gier w historii. Fanów wymagających spacesimów raczej zaliczyłbym do niszy.

    Co do aktualizacji 3.8, najważniejszymi elementami, które zostały wprowadzone to SSOCS (Server Side Object Container Streaming) i Platform Persistence, które będą podstawą do zapobiegania wipów w przyszłości (nie tylko, ale to tak w skrócie). Do tej pory bazy były czyszczone co najmniej co 3 miesiące (z każdym major patchem), dla wielu graczy z grup Evocati czy Concierge często oznaczało to może miesiąc grania, bo więcej czasu spędzali na PTU, gdzie pomagali łatać bugi. Teraz CIG da nam możliwość zapisywania wszystkiego na koncie, co zdobędziemy w grze (statki, upgrady, kredyty etc.). Spowoduje to na pewno nie tylko większą aktywność wśród obecnych graczy, ale też przyciągnie (mamy nadzieje) więcej nowych graczy, ze względu na to że społeczności zaczną działać aktywniej. Także można się spodziewać, że teraz trochę szybciej CIG będzie zbierało kasę 🙂 (100M w 2020 jest osiągalne imo).

    Co do kąśliwego „od kilku lat nie wyszła z wczesnego dostępu”. Tyle się robi gry… gry AAA robi się latami, często koło 10 lat, a czasem nawet i dłużej. Różnica polega na tym, że zazwyczaj o takich grach dowiadujemy się, gdy te są już co najmniej w zaawansowanej fazie produkcji. SC powstaje zupełnie inaczej, a o samej produkcji to my wiedzieliśmy zanim napisany do niej został klient gry. Normanie to teraz świat by się pierwszy raz dowiedział o SC i SQ42, bety SQ42 może się zaczną w drugiej połowe (raczej pod koniec) roku 2020, bety/release SC 2021/2022… może. Chociaż w przypadku SC nie doszukiwałbym się takiego konkretnego momentu, konkretnej daty premiery. To będzie raczej taki proces rozciągnięty w czasie.

    Weźcie sobie takie GTA V (rekordzista budżetowy). Przeanalizujcie sobie podstawowe dane pod kątem, kosztów produkcji, kosztów PR, łącznego dochodu (Wiki ma nawet dane po uwzględnieniu inflacji), czasu, ile gra była robiona, jak wielkim zespołem producenci dysponują. Weźcie pod uwagę, że koszt produkcji SC i SQ42, to na 100% będzie przekroczone 500M dolarów, raczej każdy obstawia że zbliży się do 1 miliarda (zobaczcie chociażby na IMDB, jakie gwiazdy Hollywood grają w takim SQ42… charytatywnie to oni raczej nie pracują :P). Porównajcie sobie obie te gry, zobaczycie jakim ciężkim przedsięwzięciem jest cały ten projekt.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię

Exit mobile version