W maju wszyscy chętni otrzymali wczesny dostęp do silnika Unreal Engine 5 i rozpoczął się proces twórczych testów i sprawdzania możliwości nowego silnika graficznego. Po tych kilku miesiącach wytężonej pracy możemy już oglądać pierwsze krótkie dema technologiczne, które robią wrażenie.
Najnowszy silnik graficzny od Epic skierowany jest do wszystkich twórców, poczynając na małych deweloperach indie, a kończąc na potężnych studiach jak Square Enix, inXile, The Coalition czy GSC Game World.
Najnowszy silnik graficzny Unreal Engine wyróżnia się dwiema nowymi technologiami, które mają zrewolucjonizować tworzenie gier komputerowych.
Po pierwsze technologia Lumen, odpowiadająca za oświetlenie w grach, ma ona pozwalać na tworzenie realistycznie wyglądającego oświetlenia, zbliżonego do tego, co oferuje ray tracing, ale bez konieczności posiadania specjalistycznej karty graficznej z akceleracją śledzenia promieni.
Po drugie technologia Nanite, która pozwala tworzyć wyjątkowo skomplikowane obiekty, pełne detali, a nie obciążające tak bardzo karty graficznej. Wykorzystywane do tego są tzw, wirtualne mikropoligony odpowiadające za liczbę detali.