Valve zapowiada nową generację sprzętu do grania. Firma poinformowała o trzech nowych produktach z rodziny Steam, które mają trafić na rynek w 2026 roku – autonomiczny headset VR Steam Frame, odświeżoną wersje Steam Deck oraz zaktualizowany kontroler Steam Controller. Wraz z zapowiedzią potwierdzono, że wszystkie nowe urządzenia będą ściśle zintegrowane z ekosystemem SteamOS i platformą Steam, co ma na celu ułatwienie grania w domu i poza nim.
Steam Frame ma działać bez podłączania zewnętrznego komputera, wykorzystując własne moce obliczeniowe i technologię śledzenia, które mają ułatwiać włączanie i wyłączanie gier z biblioteki Steam. Urządzenie ma być lekkie i wygodne do noszenia podczas maratonów sesji wirtualnej rzeczywistości. W zestawie znajdą się kontrolery, a sam headset współpracować będzie ze SteamOS. Dzięki temu użytkownik będzie mógł uruchamiać gry z telefonu lub z domowego PC, zależnie od preferencji. Wśród kluczowych cech wymieniane są również szybkie wznawianie sesji i wsparcie dla szerokiej gamy tytułów z całego ekosystemu Steam.
Steam Frame, Steam Controller, Steam Machine announcement is expected soon, here's a first look! pic.twitter.com/suNOwQMvX0
— SteamDB (@SteamDB) November 12, 2025
Steam Machine to kompaktowy następca Steam Deck, który łączy w sobie wygodę konsol z mocą PC. Planowana wersja urządzenia z pamięcią 512 GB lub 2 TB oraz wsparcie instalowania własnych aplikacji i różnych systemów operacyjnych. Dzięki wbudowanemu WiFi 6E i Bluetooth 5.3 pozwoli na bezprzewodowe łączenie z innymi urządzeniami oraz akcesoriami. Steam Machine ma być także certyfikowana pod kątem działania z różnymi kontrolerami Valve, co umożliwi grę na kanapie bez konieczności podłączania tradycyjnego PC.
Nowy Steam Controller kontynuuje tradycję precyzyjnego sterowania od Valve, łącząc podobieństwa do konstrukcji z Steam Decka z unikalnym układem trackpadów i sensorów. Kontroler ma obsługiwać różne metody łączności: Bluetooth, dedykowaną 2,4 GHz oraz przewodowe połączenie USB-C. Dzięki temu jeden kontroler może współpracować z kilkoma urządzeniami w ekosystemie Steam. Valve zapowiada również wsparcie dla konfiguracji i układów opracowanych przez społeczność, co ma umożliwić graczom szybkie dostosowanie sterowania pod konkretne tytuły.
Nowe urządzenia mają zacieśnić więź między Steam Deck, PC i VR, oferując spójne doświadczenie w różnych formatach grania w domu i poza domem. To bez wątpienia wzmocni pozycję Valve w segmentach sprzętu do gier.
Wsparcie dla stand-alone i streamingowych trybów, a także narzędzia weryfikacyjne i optymalizacyjne dla różnych form urządzeń może przyspieszyć portowanie gier na nowe hardware’y Steam.