Strona głównaGryAktualnościBaldur’s Gate 3 – nowe informacje o postaciach, poziomach i świecie gry

Baldur’s Gate 3 – nowe informacje o postaciach, poziomach i świecie gry

Deweloperzy Larian Studios odpowiedzialni za Baldur’s Gate 3 przeprowadził sesję AMA w serwisie Reddit i podzielił się wieloma nowymi informacjami na temat nadchodzącej gry. Swen Vincke oraz David Walgrave powiedzieli wiele na temat postaci, poziomów oraz świecie gry. Szczegóły poniżej.

Muszę przyznać, że kocham dzisiejsze czasy i podejście wielu deweloperów do kwestii tworzenia gier. Wielu z nich jeszcze na etapie prac nad grą bardzo chętnie dzieli się informacjami na temat produkcji, dodatkowo podsycając chęć zagrania. Tym razem w sesji AMA wzięła udział ekipa odpowiedzialna za Baldur’s Gate 3.

Zobacz:Baldur’s Gate 3 nie ograniczy się do prostych wyborów między dobrem i złem

Baldur's Gate 3 W nowej grze Larian Studios podobnie jak w Orignal Sin 2 gracz będzie mógł zarówno stworzyć własną postać jak i skorzystać z predefiniowanego bohatera. Jednak w odróżnieniu do OS2 własna postać będzie również mocno związana ze światem gry i głównym wątkiem fabularnym.

To jest nasza kampania, ale przygoda należy do Was. Niewielka część rozgrywki, jaką zaprezentowaliśmy, koncentruje się na jednej z predefiniowanych postaci początkowych. Niezależnie jednak od tego, czy wybierzesz własną postać czy, bohatera Origin, wybory, których dokonasz i twoje działanie, będą miały takie samo znaczenie.

To nie jest Divinity: Original Sin 2. W BG3 postacie stworzone przez graczy mają znacznie mocniejszy związek ze światem i głównym wątkiem opowieści – niezależnie od tego czy pochodzą z Wrót Baldura, miejsca znajdującego się nieco dalej, czy całkowicie gdzie indziej (hej, githyanki). Kampania będzie o wiele lepiej reagowała na Twoje działania. Kiedy mówimy, że wybory będą miały poważne konsekwencje, to naprawdę tak będzie. Przechodząc przygodę będziesz odkrywał zadania i historie, które odnoszą się bezpośrednio do postaci, którą gracz i rzeczy, które robiłeś. Jesteśmy przekonani, że jeśli zdecydujesz się grać własnym bohaterem, ni będziesz się czuł ograniczony pod względem wielkości i głębi narracji. Uwielbiamy naszych Originów, ale kampania jest dla wszystkich.

Zobacz: Baldur’s Gate 3 – szczegóły dzisiejszej prezentacji gameplayu

Przejście przez kreator postaci może zająć mam sporo czasu, ze względu na rozbudowany kreator postaci.

Po wybraniu rasy i klasy będziesz gotowy do drogi, ale jeśli chcesz możesz wejść jeszcze głębiej i zmienić wszystkie umiejętności, zaklęcia, zdolności, czary, cantripy, a także dostosować wygląd. Będziesz mógł wybrać typ twarzy, fryzurę, zarost, kolor skóry. Nie mogę podać liczb ani szczegółów, bo prace wciąż trwają, ale nie będzie suwaków. Mamy więcej różnorodności w kreatorze postaci jakakolwiek inna gra, którą wcześniej zrobiliśmy. Będziesz mógł mieszać i dopasowywać wiele różnych opcji, aby stworzyć wyjątkową postać.

Predefiniowane postacie będziemy mogli spotkać w trakcie naszej przygody i przyłączyć je do swojej drużyny.

W Baldur’s Gate 3 postacie Origin są pełnoprawnymi towarzyszami, którymi możemy grać. Jeżeli nie wybierzesz takiego bohatera to możesz poznać ich historie i misje włączając do drużyny. Jeżeli chodzi o własne postacie, to świat gry będzie reagował na nie w zależności od wybranej klasy, rasy i pochodzenia. Tworząc postać określamy ogólny koncept, ale reaktywność gry opiera się na tym co robimy grając.

Pojawi się również możliwość przyłączenia do drużyny postaci, które sami przygotujemy, a także możliwość stworzenia samodzielnie całej drużyny od podstaw jak miało to miejsce w Icewind Dale.

Staramy się, aby wszystkie postacie z własną historią były dostępne jako bohaterowie Origin. Ale będziesz mógł rekrutować również typowych najemników i dostosowywać ich zdolności do swoich potrzeb. Planujemy także umożliwić tworzenie całych drużyn już na początku gry, ale funkcja ta prawdopodobnie nie będzie dostępna we wczesnym dostępie.

W dniu premiery, w grze będą dostępne wszystkie klasy i rasy z podstawowego podręcznika D&D piątek edycji. I wygląda na to, że maksymalnie będziemy mogli awansować na dziesiąty poziom doświadczenia.

Tak, wszystkie klasy z 5e Player’s Handbook będą dostępne już od dnia premiery. W programi Early Access będziesz mógł grać jako Kleryk, Wojownik, Łowca, Łotrzyk, Czarownik lub Czarodziej. W pełnej wersji planujemy uwzględnić poziomy od 1 do 10.

W czasie gry będziemy przemieszczali się pomiędzy różnymi lokacjami. Wśród nich będą dostępne również tytułowe Wrota Baldura.

Niewielka część przygody, którą pokazaliśmy odbywa się wiele mil na wschód od Wrót Baldura, a początkowa podróż zabierze graczy wzdłuż brzegów rzeki Chiontrah, przez pustkowia i osady biegnące w kierunku Wrót. Nie będziecie szli w czasie rzeczywistym przez całą drogę do miasta. Będzie kilka dużych otwartych lokacji. Później odwiedzicie jeszcze same Wrota. innych miejsc nie zdradzę ponieważ eksploracja i odkrywanie są częścią zabawy.

Bardzo możliwe, że gra będzie wspierać również modyfikacje tworzone przez fanów. Na razie jednak ekipa skupia się zakończeniu prac nad kampania dla jednego gracza.

Baldur’s Gate III jeszcze w tym roku ma zadebiutować w ramach Wczesnego Dostępu na Steam. Dokładna data premiery nie jest jeszcze ogłoszona.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

SoSlowGamer
Redaktor, szef działu retro

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię

Exit mobile version