Jeśli byliście ciekawi jak może wyglądać Bloodborne uruchomione na leciwej PlayStation 1, to macie szczęście. Ktoś stworzył odpowiednią wersję.
Bloodborne PSX to projekt Lilith Walther i jest czymś, co można określić z angielska jako “demake” popularnej gry From Software, która podbiła serca graczy w 2015 roku. Autorka na swoim koncie na Twitterze pochwaliła się paroma screenami z gry. Oprócz tego możecie się tam zapoznać z procesem jej powstawania.
For todays Bloodborne PSX Dev thread we're starting with further polish on the visceral attacks. Made the animation a little more punchy and also made visceral attacks survivable (before they were a guaranteed death. Now they do a set amount of damage) 🧵 pic.twitter.com/B9wbBDW09e
— Lilymeister ✨🏳️⚧️ BLACK LIVES STILL MATTER (@b0tster) January 15, 2021
Niektóre detale są szczególnie interesujące – na przykład jak trzeba było zmienić balans rozgrywki i ograniczyć efekt działania niektórych ataków przeciwników, które normalnie zwykle zabijały gracza “na raz”. Oprócz tego, dodano mechaniki leczenia, by trochę ułatwić rozgrywkę. Projekt przykłada imponującą wagę do detali – chociażby to, jak wygląda animacja śmierci gracza, jak działa pasek staminy i jak wygląda design poziomów.
Zobacz: PlayStation Store z kolejnym okazjami. Wśród przecenionych tytułów Days Gone i Bloodborne
Projekt nadal powstaje, ale możecie się zapoznać z innymi pracami autorki, grając w takie tytuły jak Witch oraz Arcus. Miejmy też nadzieję, że wkrótce doczekamy się kolejnej wersji Bloodborne, tym razem uwspółcześnionej i autorstwa From Software.