W październiku zeszłego roku EA zaszokowało wszystkich fanów Gwiezdnych Wojen zamykając Visceral Games. Tym samym anulowało także projekt stworzenia gry single player osadzonej w uniwersum SW w reżyserii Amy Hennig.
Projekt został przejęty przez EA Vancouver, które miało opracować nową grę z serii Star Wars tym razem z otwartym światem. Była to decyzja o tyle dziwna, że studio w Vancouver dotychczas zajmowało się tworzeniem gier sportowych.
Jade Raymond dyrektor generalny EA Motive Studios zapytana podczas ostatnich E3 na temat wyboru studia EA Vancouver do tworzenia nowej gry odpowiedziała:
Gra była już wcześniej opracowywana wspólnie z zespołem z Vancouver. W głównym zespole znaleźli się super ludzie o niesamowitych umiejętnościach. Wcześniej pracowali nad Skate, SSX i serią Need For Speed. W innej grupie deweloperskiej znaleźli się byli członkowie ekipy EA Black Box. To ludzie, którzy przez lata pracowali nad wieloma tytułami sportowymi również spoza Vancouver.
Poza tym studio zostało wzmocnione o programistów z wielkim doświadczeniem w budowaniu otwartych światów.
Są też ludzie, którzy pracowali nad Sleeping Dogs oraz Prototype, niektórzy z nich pracowali również nad nowym tytułem, który był rodzajem otwartego świata. Jest to więc mieszanka ludzi z pierwotnego zespołu oraz nowych pracowników, z doświadczeniem w branży.
Raymond została zapytana również o elementy, jakie mogą zostać zachowane z pierwotnej koncepcji gry dla jednego gracza tworzonej pod skrzydłami Amy Henning.
Nie wiem jak dużo mogę o tym powiedzieć. Mamy trzy terabajty grafik z Gwiezdnych Wojen. Jest to kawał naprawdę dobrego materiału. Kiedy ogłosiliśmy, że przenosimy produkcję gry mieliśmy zgromadzonych wiele pomysłów i postaci. Naszym celem jest teraz wykorzystanie tego wszystkiego w nowej grze.
Na razie nie wiadomo za wiele na temat nowego tytułu. Gdy tylko będziemy wiedzieć coś nowego damy znać.
Źródło: gameinformer