Nie ma wątpliwości, że gry przechodzą na naszych oczach ewolucję. Obecnym trendem w branży jest traktowanie ich jako usług. Jest to także główny kierunek, w jakim zmierza EA. Wydawca stawia na usługi subskrypcji i mikrotransakcje. BioWare również chętnie dostosowuje się do takiego modelu biznesowego.
Kolejne części Dragon Age oraz Mass Effecty będą traktowane właśnie jako usługa. Podczas panelu, jaki odbył się podczas PAX West, producent EA Michael Gamble opowiadał o zaletach takiego modelu i jednocześnie potwierdził, że będzie on zastosowany w Mass Effect 5 oraz Dragon Age 4.
– Jeżeli pamiętasz, w czasach starożytnych wydawaliśmy grę opowiadającą historię kilku postaci. Potem wydawaliśmy DLC, które rozszerzały tą opowieść. Dla Anthem, będzie możliwość opowiadania nowych historii każdego miesiąca i dodawania kolejnych w każdym kolejnym. Możemy to wszystko zrobić, Anthem daje nam narzędzia do robienia tego wszystkiego. Mam nadzieję, że przyszłe gry takie jak Dragon Age czy inne zaczynające się od „Mass” również będą wykorzystywały ten model opowieści.
Według BioWare, tryb fabularny Anthem jest tak opracowany, że będą mogli go rozbudowywać przez wiele lat. W rzeczywistości deweloper chce, żeby gra ewoluowała. Gamble zdaje sobie sprawę z tego, że ME: Andromeda to była porażka, więc dziwi fakt, że chce skupiać się na monetyzacji kolejnego tytułu zamiast zadbać o dobrą fabułę.
W przypadku powtórzenia porażki jaką zaliczyło BioWare po Andromedzie deweloperowi grozi zamknięcie. Anthem jest dla nich ostatnią szansą. Jeżeli tytuł nie okaże się kasowym sukcesem, może być to ostatnia gra wydana przez BioWare.