Szef studia The Coalition, Rod Fergusson potwierdził, że Gears 5 (Gears of War 5) w wersji na PC jest budowany od podstaw, a nie w formie portu z konsoli. W związku z tym gra będzie zoptymalizowana pod PC i będzie wykorzystywać każde dostępne udogodnienie.
W zasadzie to już Gears of war 4 było jedną z najlepiej zoptymalizowanych gier na PC w 2016 roku. Zatem Fergusson nie dziwi swoim stwierdzeniem. Co więcej twierdzi on, że gra może działać ze 120 klatkami na sekundę nawet na obecnym etapie produkcji.
[you tube=SEpWlFfpEkU]Tworzenie gry na PC od podstaw, oznacza, że będziemy mogli wykorzystać wszystkie rodzaje dostępnych optymalizacji. Wciąż jest dość wcześnie, ale już na tym etapie uszykujemy w grze średnio 120 FPS. Oczywiście ostatecznie będzie miał na to wpływ sprzęt jakiego używasz, ale będzie mógł skalować tak wysoko jak się da.
Premiera gry zaplanowana jest na przyszły rok.
Źródło: dsogaming