Moda na remake’i trwa – Rockstar pracuje nad odświeżonymi wersjami GTA 3, GTA: Vice City oraz GTA: San Andreas dla PC, konsol i w wersjach mobilnych.
Zdaniem dziennikarzy Kotaku, remake’i klasycznych odsłon GTA powstają na silniku Unreal Engine i będą korzystać z mieszanki nowych i starych grafik, by odtworzyć klimat oryginalnych gier bez utraty tego, co czyniło je unikalnymi tytułami. Tytuły mają być tworzone dla PS5, Xboxa Series X i S, PS4, Xboxa One, Nintendo Switch, PC, Google Stadia oraz systemów mobilnych – Android i iOS. Jeden z informatorów Kotaku mówi, że styl graficzny gier przypomina mu zmodowaną wersję klasycznych GTA. Informacje do których dotarli dziennikarze Kotaku potwierdzane są także przez informatorów serwisu Gematsu.
Gry mają się ukazać w październiku lub na początku listopada – jeśli chodzi o konsole, a wersje PC i mobilne, to premiera może nastąpić w 2022 roku. Najbardziej prawdopodobnym sposobem dystrybucji wydaje się być wyłącznie cyfrowy i ze wszystkimi tytułami w jednym pakiecie.
Zobacz: GTA Online – gracze chodzą w kółko żeby zdobywać doświadczenie
Jeśli chodzi o zawartość, to większość gier pozostanie nienaruszona, aczkolwiek mają się pojawić pewne drobne zmiany, przystosowujące gry dla potrzeb współczesnego odbiorcy. Za remake’i ma być odpowiedzialne Rockstar Dundee, niegdyś znane jako Ruffian Games, twórcy Crackdown 2. Pracują oni nie tylko nad wspomnianymi remake’ami, ale też nad GTA 5 w wersji na next-geny.
Chodzą plotki, że Rockstar chce również stworzyć remaster Red Dead Redemption. Czy do tego dojdzie, zależy od powodzenia odtworzonego GTA.