Strona głównaGryAktualnościSteam: Nowy algorytm rekomendacji gier zabija małych deweloperów

Steam: Nowy algorytm rekomendacji gier zabija małych deweloperów

Według niezależnych twórców, nowy algorytm polecania gier, jaki został wprowadzony na Steam grozi ich interesom. Ich dotychczasowe działania promocyjne zostały zabite przez Valve jedną decyzją.

Jak informowaliśmy Was w poprzednim artykule Valve wprowadziło nowy algorytm rekomendacji gier na Steam. Nowy mechanizm, miał zwiększać widoczność tytułów, jednak jest krytykowany przez niezależnych deweloperów.

Thomas Altenburger, współzałożyciel studia Flying Oak Games zamieścił na Twitterze wpis, w którym krytykuje nowe mechanizmy Steam. Według niego system wpływa negatywnie na popularność poszczególnych produkcji. Jako przykład podał przypadek swojego studia ScourgeBringer.

Nowy algorytm Steam nie jest lepszy, to katastrofa… Otrzymujemy informacje od wielu deweloperów, że dzienne dodania na listy życzeń znacznie spadły. wynik ScourgeBringer jest niższy o 66%. Miesiące wysiłków zniszczone w jednej chwili…

Zobacz: Nowa wersja Steama zadebiutuje 17 września! Co się zmieni?

Altenburger podkreśla, że 66% spadek miał miejsce 12 września ,co pokrywa się czasowo z wprowadzeniem przez Valve nowego algorytmu. Według niego nie będzie on pod uwagę tagów i promuje tylko duże tytuły. Podkreśla również, że system odbija się bardzo negatywnie na grach, które nie miały jeszcze swojej premiery.

Podobne spostrzeżenia mieli twórcy Unbound: Worlds Apart. Opublikowali na Twitterze wykres ukazujący spadek dodawania gry do listy życzeń po wprowadzeniu nowego algorytmu.

Valve wyjaśnia, że zmiany te są reakcją na sugestie graczy, którzy narzekali, że lista rekomendacji i dział „podobne tytuły” nie reprezentowały różnorodnych pozycji. Według nich gry w sekcji Polecane dla ciebie nie były spersonalizowane tylko wyświetlały najbardziej popularne tytuły.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

SoSlowGamer
Redaktor, szef działu retro

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię

Exit mobile version