Elden Ring w pierwszych recenzjach zdawało się być grą, jakiej jeszcz nie było – średnia ocen nie spadała poniżej 9/10. Ostatnio jednak coraz częściej mówi się o problemach gry.
From Software zapowiedziało m.in. dodanie już wkrótce ray tracingu do Elden Ring, obiecując również poprawki różnych aspektów gry. Jednak wygląda na to, że aktualnie największym problemem jest optymalizacja – głównie na PC, choć i gracze konsolowi skarżą się na to, jak działa.
Problemy z wersją PC najlepiej widać w opiniach na Steam. Wiele z nich wyraża rozczarowanie, ludzie zapowiadają, że nigdy więcej nie zamówią już gry w pre-orderze, UI działa tragicznie, gra się tnie nawet na bardzo mocnych systemach, a nawet zawiesza.
Zobacz: Bloodborne PSX – powstaje wersja gry From Software na „stare” PlayStation
Ciężko tutaj uciec od analogii i skojarzeń z Cyberpunkiem 2077 – tam również recenzje przed premierą, tworzone zasadniczo tylko na wersji konsolowej (i to next-gen) nie wspominaly o problemach, a co było potem – wszyscy wiemy. Każe to po raz kolejny zastanowić się nad ideą recenzji w obecnym kształcie. A jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Graliście w Elden Ring? Napotkaliście na jakieś problemy?