Strona głównaGryAktualnościUbisoft przeprasza japońskich fanów za marketing Assassin’s Creed Shadows

Ubisoft przeprasza japońskich fanów za marketing Assassin’s Creed Shadows

Zespół deweloperski Ubisoft pracujący nad Assassin’s Creed Shadows opublikował publiczne przesłanie do japońskich fanów na X, wyjaśniając swoje stanowisko w kwestii autentyczności historycznej oraz przepraszając za materiały promocyjne, które „wywołały niepokój” wśród społeczności.

W obszernej wiadomości opublikowanej zarówno po angielsku, jak i japońsku, wyjaśniono, że Assassin’s Creed Shadows nie jest zamierzony jako dokładne przedstawienie historii. Zamiast tego opisano go jako wciągającą fikcję historyczną osadzoną w feudalnej Japonii, mającą na celu wzbudzenie ciekawości w graczach, którzy potem będą mogli zgłębiać okres historyczny, który zainspirował grę.

Ubisoft podkreśla, że Shadows powstało we współpracy z zewnętrznymi konsultantami i historykami, ale uznaje, że popełniono błąd. Pomimo tych ciągłych starań, przyznajemy, że niektóre elementy naszych materiałów promocyjnych wywołały niepokój w japońskiej społeczności. Za to szczerze przepraszamy.

Choć post zawiera bardzo ograniczone informacje na temat tego, za co Ubisoft przeprasza, najprawdopodobniej chodzi o grafikę koncepcyjną, na której znajduje się flaga japońskiej grupy rekonstrukcyjnej. Flaga ta, będąca współczesnym dziełem, została użyta bez zgody grupy Sekigahara Teppo-tai. Mimo że Ubisoft przeprosił za użycie tego wzoru, flaga nadal będzie widoczna w fizycznym bookartcie dostępnej w edycji kolekcjonerskiej Assassin’s Creed Shadows.

Na podstawie konstruktywnej krytyki, jaką otrzymaliśmy, będziemy kontynuować nasze wysiłki aż do momentu, gdy gra trafi w wasze ręce – i dłużej.

Choć Yasuke jest przedstawiony jako samuraj w Assassin’s Creed Shadows, uznajemy, że jest to kwestia debaty i dyskusji. Wpletliśmy to starannie w naszą narrację, a wraz z naszą drugą główną postacią Naoe, która jest równie ważna w grze.

Yasuke często przedstawiany jest jako samuraj w popularnych mediach, zarówno w Japonii, jak i poza nią, jego przedstawienie w Shadows wywołało debatę dotyczącą historycznej prawdy. Z powodu ograniczonych dowodów historycznych, nie ma jednoznacznego dowodu, czy Yasuke był samurajem, „retainerem” czy kimś innym. Argumentacja ta współistnieje z krytyką decyzji Ubisoftu o przedstawieniu czarnoskórego mężczyzny jako głównego bohatera gry osadzonej w Japonii – reakcję, którą prezes Ubisoftu Yves Guillemot potępił jako złośliwe i personalne ataki online.

Ubisoft zaznacza, że seria Assassin’s Creed zawsze wykorzystywała kreatywną licencję i wprowadzała elementy fantastyki do swoich historycznie inspirowanych ustawień. Yasuke jest reprezentacją tego podejścia. Jego unikalne i tajemnicze życie uczyniło go idealnym kandydatem do opowiedzenia historii Assassin’s Creed z feudalną Japonią w tle.

Od początku serii, wszystkie gry Assassin’s Creed zawierają ostrzeżenie przed menu głównym:

Zainspirowane wydarzeniami historycznymi i postaciami, to dzieło fikcji zostało zaprojektowane, opracowane i wyprodukowane przez wielokulturowy zespół o różnych przekonaniach, orientacjach seksualnych i tożsamościach płciowych.

Wiadomość Ubisoftu do japońskiej społeczności kończy się prośbą o dalsze dzielenie się opiniami i przemyśleniami z szacunkiem.

Premiera Assassin’s Creed Shadows zapowiedziana jest na 12 listopada 2024 roku.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

SoSlowGamer
Redaktor, szef działu retro

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię

Exit mobile version