O zaletach grania napisano już niejedną pracę naukową. Teraz gry są zalecane jako jeden ze sposobów wsparcia w trakcie trwającej, ogólnoświatowej kwarantanny przy okazji walki z koronawirusem. I to zalecane przez nikogo innego jak samą Światową Organizację Zdrowia.
Twórcy gier na całym świecie, od Activision Blizzard do Zyngi, jednoczą się w inicjatywie WHO nazwanej #PlayApartToegether („Grajcie Razem ale Osobno” ?), która ma zachęcić ludzi do szukania alternatywnych rozrywek w czasie “socjalnego odosobnienia”. Inicjatywa to bardzo słuszna, aczkolwiek wygląda nieco dziwnie, gdy zestawi się ją z niedawnymi próbami wpisania przez WHO gier jako czynnika powodującego uzależnienie. Ale zostawmy w tym momencie hejt na boku – nie to jest teraz najważniejsze.
Twórcy gier wspierający akcję mają nadzieję dotrzeć do milionów z ważnym przesłaniem, by w ten sposób zapobiec rozprzestrzenianiu się COVID-19. Deweloperzy będą zachęcać graczy do utrzymywania dystansu od innych ludzi i zachowywania innych środków bezpieczeństwa i higieny.
Ray Chambers, amerykański filantrop, który aktualnie jest ambasadorem WHO, powiedział:
“Jesteśmy w kluczowym momencie definiowania skutków tej pandemii. Twórcy gier mają odbiorców na całym świecie – zachęcamy ich do brania udziału w #PlayApartToegether. Utrzymywanie “społecznego dystansu” od siebie i inne środki pomogą spłaszczyć krzywą zakażeń i ocalić życia.”
Gry mogą być nie tylko sposobem na oderwanie się od medialnych doniesień, ale alternatywnym sposobem na utrzymanie kontaktu z ludźmi i członkami rodzin, gdy musimy siedzieć w domu.
W akcję zaangażowane są także firmy nie związane bezpośrednio z tworzeniem gier, ale poruszające się w obszarze gamingu. Należą do nich między innymi Unity Technologies, Amazon App Store, Big Fish Games, Jam City, Twitch oraz Youtube Gaming.
A oto co o akcji mówi Bobby Kotick, CEO Activision:
“Nigdy jeszcze nie było tak istotnym zapewnienie ludziom bezpiecznego kontaktu z innymi. Gry to idealna platforma, bo łączą ludzi dzięki wspólnej zabawie i celowi. Jesteśmy dumni, że możemy brać udział w tak istotnej inicjatywie.”
A co planują poszczególne firmy? Riot Games będzie promować akcję w trakcie swoich transmisji esportowych. Zynga umieści darmową zawartość w swoich grach Dawn of Titans oraz CSR Racing 2, jeśli gracze ukończą 250 milionów wyścigów w ciągu kolejnych 2 tygodni. Dirtybit w swojej grze Fun Run 3 umieści bonusy za ukończone questy, a Pocket Games doda nowe opcje do swojej interaktywnej aplikacji “Episode” oraz gry “War Dragons”.
Pora na dumę z bycia graczem!