Pascal Gilcher pracuje obecnie nad modelu ray tracingu Global Illumination, który będzie działać na starszych bibliotekach DirectX. Oznacza to tyle, że gracze PC będą włączyć ray tracing również w tytułach wykorzystujących DX9, DX10 oraz DX11, co poprawi jakość grafiki w grze.
Model ray tracingu Global Illumination jest obecnie w fazie beta i nadal jest rozwijany przez Gilchera. Autor rozwiązania obiecuje, że już wkrótce udostępni efekty swojej pracy. W pierwszej kolejności trafią one do osób wspierających projekt za pośrednictwem platformy Patreon, następnie trafi do reszty graczy.
Zobacz: Pół godziny rozgrywki Minecrafta z Ray Tracingiem
Według Gilchera, największym ograniczaniem jest w tym momencie wydajność, oznacza to, że zastosowanie techniki sprawi, że zwiększą się wymagania sprzętowe dla starszych tytułów. Warto będzie tego spróbować przynajmniej raz. Nie każdy będzie mógł z tego skorzystać, bowiem Global Illumination nie współpracuje z kartami RTX. Możecie zobaczyć jak to działa na przykładzie poniższego materiału.
Zobacz: Teraz niemal każdy może się pobawić ray tracingiem. Nvidia udostępnia specjalne sterowniki oraz dema
Tak czy siak pomysł jest bardzo ciekawy i rozwojowy. Nam pozostaje czekać na udostępnienie rozwiązania przez autora.