Strona głównaPoradnikiWpływ pamięci RAM na wydajność w grach

Wpływ pamięci RAM na wydajność w grach

Platforma testowa

W końcu udało nam się skompletować naszą platformę testową. Jest to pierwszy tekst, który na niej powstaje. W przyszłości posłuży ona nam do testowania wielu podzespołów – dysków, pamięci RAM, procesorów, ale przede wszystkim kart graficznych. Specyfikacja prezentuje się następująco:

Procesor Intel Core i7-8700
Chłodzenie SilentiumPC Fortis 3 HE1425 v2
Płyta główna MSI Z370-A PRO
Pamięć RAM Patriot Viper LED Red DDR4 3000 MHz
Karta graficzna Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G
Dysk 1 Patriot Hellfire M.2 SSD 480 GB
Dysk 2 Western Digital Blue SSD SATA 1 TB
Zasilacz Silentium PC Supremo FM2 80 PLUS Gold 750 W
Obudowa Streacom BC1 Benchtable
Monitor AOC G2460PG 144 Hz

Do testów wydajności pamięci RAM w grach wykorzystaliśmy dwa zestawy, użyczone nam przez firmę Patriot. Były to:

  • Patriot Viper LED Red DDR4 2 x 8 GB 3000 MHz
  • Patriot Viper Elite DDR4 2 x 8 GB 2400 MHz

Testy wykonaliśmy na trzech taktowaniach: 2133 MHz (obniżone taktowanie pamięci Viper Elite), 2400 MHz oraz 2933 MHz. W przypadku wszystkich gier przygotowaliśmy możliwie identyczną i powtarzalną sytuację, aby wyniki jak najlepiej odzwierciedlały różnice w rzeczywistej wydajności. Co ważne, karta graficzna ustawiona była na tryb Gaming, który podwyższa referencyjne taktowanie do odpowiednio 1607 MHz w trybie bazowym i 1683 MHz w trybie Turbo.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

4 KOMENTARZE

  1. No cóż zatem wniosek z tego wszystkiego taki, że taktowanie pamięci ma znikomy wpływ na fps. Nie warto więc przepłacać za taktowanie.

  2. Nie można tak konstruować wykresów, słupki na pierwszy rzut oka przedstawiają niekiedy 2-krotną różnicę między najgorszym a najlepszym wynikiem i dopiero po przeczytaniu wartości słupka wychodzi, że w praktyce to zaledwie kilka% (FPS) różnicy. Powinno się startować ze skalą od 0 😉

  3. Chyba nie zrozumiales idei tego testu. Mial on za zadanie porownanie, jak opoznienia i taktowania wplywaja na wydajnosc systemu. Nie byla to proba wycisniecia z ramu maksymalnych wydajnosci.

  4. Test trochę bez sensu. Skoro obniżamy taktowanie trzeba było zastosować niższe opoźnienie.

    CL16 3000 = 10,67
    a np CL13 2666 = 9,75 i te pamięci w grze cs:go się lepiej sprawdzą w sensie będzie więcej FPS niż 3000.:)
    mam rację?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię

Exit mobile version