Okazuje się, że da się dorobić na rozdawaniu gier za darmo…
Sądząc po pierwszym roku w wykonaniu Epic Games Store, konkurencja dla Steama prezentuje się dosyć obiecująco. Zgodnie ze słowami CEO Epic, Tima Sweeney, w 2020 nie firma nie planuje zwalniać tempa.
Zobacz: Xbox Series X z trybem Windows do obsługi Steam i Epic Games Store?
W Epic Games Store zostało założonych ponad 300 milionów kont, z czego 108 ściągnęło co najmniej jedną grę, darmową lub płatną. Sklep zarobił łącznie 680 milionów dolarów, 251 z nich na tytułach third-party.
Łączny dochód przekroczył oczekiwania Epic, co najwyraźniej tylko bardziej zmotywowało ich do kontynuowania obranej w 2019 roku strategii. 200 milionów ściągnięć zebrały wszystkie gry rozdawane za darmo na Epic Games Store. 73 tytuły o łącznej wartości 1445 dolarów.
Jak twierdzi Tom Sweeney, firma planuje również dalej walczyć o ekskluzywne tytuły na swojej platformie. Sweeney uznaje ten element ich strategii jako kluczowy do rozwoju całego sklepu, który regularnie przyciągał do nich nowych klientów.