Na oficjalnej stronie Valorant pojawiła się lista zmian wdrożona wraz z aktualizacją 0.47+. Twórcy gry wprowadzili wiele poprawek oraz drobnych zmian wpływających na balans rozgrywki. Tym samym zła wiadomość dla fanów Raze.
Twórcy Valorant podzielili się informacjami na temat zmian w grze wprowadzonych najnowszą aktualizacją 0.47+. Deweloperzy postanowili zdebuffować Raze, która okazała się zbyt mocną postacią. Teraz Raze w ofensywie będzie zbliżona do poziomu pozostałych agentów. Wzmocnieniu uległy za to ataki wręcz, aby gracze mieli większe szanse z Kulą Bariery Sage. Z kolei Spowalniające Kule Sage są teraz w stanie spowolnić nawet tych bardziej skocznych graczy.
Zobacz: Czy System Shock 3 nadal powstaje? Twórcy nie zdradzają statusu projektu
Całkowicie pozbyto się uzbrojonych kamer, i jak podkreślają twórcy wróciły one tam gdzie ich miejsce, czyli do filmów o angielskich szpiegach.
Poniżej lista zmian jakie zostały wprowadzone w Valorant w patchu 0.47+:
Rozgrywka i balans:
Obrażenia broni do walki wręcz:
- Ataki bronią do walki wręcz zadają teraz dwa razy więcej obrażeń zniszczalnym elementom, w tym:
- Barierze Sage,
- Podwójnym metalowym drzwiom na Haven,
Gracze nie mieli wielu okazji do zwalczania Kuli Bariery Sage w trakcie rund ekonomicznych, np. podczas pierwszej rundy czy rundy po zmianie stron. Deweloperzy dali graczom ryzykowną, ale w przypadku sukcesu opłacalną metodę interakcji z jej murem, jednocześnie umożliwiając zniszczenie go niezależnie od ekwipunku.
Raze:
- Zmniejszona liczba Farbujących Granatów z 2 do 1;
- Farbujące Granaty mają teraz reset przy zabójstwie, wymagający od graczy zaliczenia 2 zabójstw do odświeżenia czasu odnowienia;
- Dostosowano dźwięki Farbujących Granatów, Bombowej Paki oraz Gwoździa Programu, by łatwiej dało się je usłyszeć w nieco bardziej chaotycznych momentach;
- Poprawiono dodatkowy ładunek Farbujących Granatów, który potrafił w pewnych warunkach wybuchnąć szybciej niż zakładaliśmy. Obecnie przed eksplozją musi minąć określony czas.
Zadaniem Raze jest być bardzo groźnym szturmowcem, który karze przeciwników znajdujących się w przewidywalnych miejscach, jednak liczba ładunków kasetowych pozwalała zbytnio przytłaczać wrogów. Gracze powinni także mieć jak najlepszy ogląd sytuacji, a sygnały dźwiękowe wszystkich umiejętności Raze nie były adekwatne do zagrożenia, jakie ze sobą niosą, dlatego zmieniono dźwięk dla każdej z nich. Przykładowo: kiedy Gwóźdź Programu jest w użyciu bądź zostanie odpalony z daleka, gracze powinni móc dokładnie zidentyfikować i określić zagrożenie.
Zobacz: Death Stranding – kurtka z gry kosztuje 1900 dolarów
Sage:
- Spowalniająca Kula spowalnia także graczy w powietrzu na obszarze jej działania.
- Gracze mogą teraz przechodzić przez Spowalniającą Kulę, nie hałasując.
Gracze byli w stanie zniwelować działanie Spowalniającej Kuli Sage, przeskakując („bunny hopping”) przez obszar jej działania. Twórcy gry chcą, aby minimalne spowolnienie było bardziej spójne z każdym ruchem w tej strefie, jednocześnie dawało pewną korzyść ze skakania (bunny hopping) lub chodzenia przez strefę. Uznano też, że umożliwienie cichego, a jednocześnie powolnego sposobu na pokonanie takiego obszaru, doda kolorytu grze i sprawi, że Sage nie będzie mogła czuć się zbyt pewnie, ponieważ niekoniecznie usłyszy, kiedy ktoś przemieszcza się przez obszar działania jej kuli.
Aktualizacja map:
- Naprawiono kilka luk na mapach Bind, Haven i Split.
- Split: przeniesiono kulę ze środka punktu B na jego główną część.
- Celem jest zmniejszenie presji wywieranej na środku i zachęcenie graczy do przejęcia kontroli nad główną częścią B.
Jakość rozgrywki:
- Ograniczono ruch wychodzący sieci od klienta w przypadku osób, które grają przy wyższej liczbie klatek na sekundę.
- Niektórzy dostawcy usług internetowych oraz ustawienia sieci ograniczały ruch sieciowy, co wpływało na rozgrywkę i powodowało duże skoki opóźnienia sieci wraz ze wzrostem liczby klatek na sekundę.
- Nie wpływa to na rozgrywkę i responsywność.
Naprawione błędy:
- Naprawiono rzadki błąd, powodujący zawieszanie serwera z powodu otrzymania pakietów uszkodzonych za sprawą sieci graczy.
- Kamera szpiegowska Cyphera nie wykorzystuje już broni.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego słyszalny zakres kroków nie był widoczny na minimapie.