Strona głównaGryAktualnościValorant – co zmieniło się w aktualizacji 0,47+?

Valorant – co zmieniło się w aktualizacji 0,47+?

Na oficjalnej stronie Valorant pojawiła się lista zmian wdrożona wraz z aktualizacją 0.47+. Twórcy gry wprowadzili wiele poprawek oraz drobnych zmian wpływających na balans rozgrywki. Tym samym zła wiadomość dla fanów Raze.

Twórcy Valorant podzielili się informacjami na temat zmian w grze wprowadzonych najnowszą aktualizacją 0.47+. Deweloperzy postanowili zdebuffować Raze, która okazała się zbyt mocną postacią. Teraz Raze w ofensywie będzie zbliżona do poziomu pozostałych agentów. Wzmocnieniu uległy za to ataki wręcz, aby gracze mieli większe szanse z Kulą Bariery Sage. Z kolei Spowalniające Kule Sage są teraz w stanie spowolnić nawet tych bardziej skocznych graczy.

Zobacz: Czy System Shock 3 nadal powstaje? Twórcy nie zdradzają statusu projektu

Całkowicie pozbyto się uzbrojonych kamer, i jak podkreślają twórcy wróciły one tam gdzie ich miejsce, czyli do filmów o angielskich szpiegach.

Poniżej lista zmian jakie zostały wprowadzone w Valorant w patchu 0.47+:

Rozgrywka i balans:

Obrażenia broni do walki wręcz:

  • Ataki bronią do walki wręcz zadają teraz dwa razy więcej obrażeń zniszczalnym elementom, w tym:
    • Barierze Sage,
    • Podwójnym metalowym drzwiom na Haven,

Gracze nie mieli wielu okazji do zwalczania Kuli Bariery Sage w trakcie rund ekonomicznych, np. podczas pierwszej rundy czy rundy po zmianie stron. Deweloperzy dali graczom ryzykowną, ale w przypadku sukcesu opłacalną metodę interakcji z jej murem, jednocześnie umożliwiając zniszczenie go niezależnie od ekwipunku.

Raze:

  • Zmniejszona liczba Farbujących Granatów z 2 do 1;
  • Farbujące Granaty mają teraz reset przy zabójstwie, wymagający od graczy zaliczenia 2 zabójstw do odświeżenia czasu odnowienia;
  • Dostosowano dźwięki Farbujących Granatów, Bombowej Paki oraz Gwoździa Programu, by łatwiej dało się je usłyszeć w nieco bardziej chaotycznych momentach;
  • Poprawiono dodatkowy ładunek Farbujących Granatów, który potrafił w pewnych warunkach wybuchnąć szybciej niż zakładaliśmy. Obecnie przed eksplozją musi minąć określony czas.

Zadaniem Raze jest być bardzo groźnym szturmowcem, który karze przeciwników znajdujących się w przewidywalnych miejscach, jednak liczba ładunków kasetowych pozwalała zbytnio przytłaczać wrogów. Gracze powinni także mieć jak najlepszy ogląd sytuacji, a sygnały dźwiękowe wszystkich umiejętności Raze nie były adekwatne do zagrożenia, jakie ze sobą niosą, dlatego zmieniono dźwięk dla każdej z nich. Przykładowo: kiedy Gwóźdź Programu jest w użyciu bądź zostanie odpalony z daleka, gracze powinni móc dokładnie zidentyfikować i określić zagrożenie.

Zobacz: Death Stranding – kurtka z gry kosztuje 1900 dolarów

Sage:

  • Spowalniająca Kula spowalnia także graczy w powietrzu na obszarze jej działania.
  • Gracze mogą teraz przechodzić przez Spowalniającą Kulę, nie hałasując.

Gracze byli w stanie zniwelować działanie Spowalniającej Kuli Sage, przeskakując („bunny hopping”) przez obszar jej działania. Twórcy gry chcą, aby minimalne spowolnienie było bardziej spójne z każdym ruchem w tej strefie, jednocześnie dawało pewną korzyść ze skakania (bunny hopping) lub chodzenia przez strefę. Uznano też, że umożliwienie cichego, a jednocześnie powolnego sposobu na pokonanie takiego obszaru, doda kolorytu grze i sprawi, że Sage nie będzie mogła czuć się zbyt pewnie, ponieważ niekoniecznie usłyszy, kiedy ktoś przemieszcza się przez obszar działania jej kuli.

Aktualizacja map:

  • Naprawiono kilka luk na mapach Bind, Haven i Split.
  • Split: przeniesiono kulę ze środka punktu B na jego główną część.
    • Celem jest zmniejszenie presji wywieranej na środku i zachęcenie graczy do przejęcia kontroli nad główną częścią B.

Jakość rozgrywki:

  • Ograniczono ruch wychodzący sieci od klienta w przypadku osób, które grają przy wyższej liczbie klatek na sekundę.
    • Niektórzy dostawcy usług internetowych oraz ustawienia sieci ograniczały ruch sieciowy, co wpływało na rozgrywkę i powodowało duże skoki opóźnienia sieci wraz ze wzrostem liczby klatek na sekundę.
    • Nie wpływa to na rozgrywkę i responsywność.

Naprawione błędy:

  • Naprawiono rzadki błąd, powodujący zawieszanie serwera z powodu otrzymania pakietów uszkodzonych za sprawą sieci graczy.
  • Kamera szpiegowska Cyphera nie wykorzystuje już broni.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego słyszalny zakres kroków nie był widoczny na minimapie.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

SoSlowGamer
Redaktor, szef działu retro

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię