Na kilka godzin przed premierą GTA Trilogy, Rockstar opublikował w końcu wideo z porównaniem rozgrywki w starych i nowych wersjach gier, zawartych w paczce.
Nowy materiał od Rockstara wskazuje szczegóły poprawek zawartych w Grand Theft Auto: The Trilogy. Wszystkie trzy gry będą miały chociażby, znany z GTA V, schemat sterowania oraz poprawiony sposób wyboru broni oraz stacji radiowych. Do tego poprawioną mini-mapę, która pozwoli graczom ustawiać punkty nawigacyjne. Poza tym, autorzy obiecują lepszy system strzelania oraz celowania, wraz z lepszym niż do tej pory modelem strzelania w czasie jazdy, szczególnie dla San Andreas. Będzie można również szybko restartować nieudane misje, a gracze otrzymają nowy zestaw achievementów i trofeów, nowe zadania dla Rockstar Social Club i więcej wersji językowych.
Do tego oczywiście lepsze efekty graficzne na każdej platformie, gdzie dostępne będą gry. Dotyczy to m.in. wody i efektów pogodowych, w tym deszczu i mgły, lepszego podziału na dzień i noc oraz pory dnia, poprawionych cieni i relfeksów, roślinności, nowych elementów dla budynków, większego zasięgu rysowania, tekstur w wyższej rozdzielczości, itp. Wersja na PS5 i Xbox Series X będzie wspierała 4K i 60FPS, a wersja PC otrzyma wsparcie dla Nvidia DLSS.
Zobacz: GTA The Trilogy The Definitive Edition – ile zajmie miejsca na PlayStation?
Niestety, potwierdziły się również plotki na temat usunięcia części oryginalnego soundtracku. Wszystkie gry dotknęły problemy z licencjami na muzykę, w efekcie z playlisty zniknie wiele znanych utworów. Jest to łącznie co najmniej 47 kawałków, m.in. utwory Michaela Jacksona.