Strona głównaWiadomościNie będzie gry Star Wars tworzonej przez Visceral, bo była zbyt liniowa

Nie będzie gry Star Wars tworzonej przez Visceral, bo była zbyt liniowa

Mniej więcej od 4 lat trwały prace nad nową grą w świecie Gwiezdnych Wojen. Od początku za produkcję odpowiedzialne było studio Visceral Games, które nieco ponad miesiąc temu zostało zamknięte. Prace nad grą miały przejąć inne oddziały, ale ostatecznie w EA zdecydowali, że projekt nie ma szans na powodzenie. Dlaczego? Bo gra jest zbyt liniowa…

Chociaż gra w świecie Gwiezdnych Wojen powstawała od kilku lat, to niewiele wiedzieliśmy na jej temat. Początkowo miała to być przygodowa gra akcji z liniową fabułą. Z czasem szefostwo miało stwierdzić, że to za mało. Gusta graczy na całym świecie się zmieniły i produkcje z góry ustaloną kolejnością zadań już nie cieszą się tak dużą popularnością. Dlatego projekt miał przejść spore zmiany. Dzisiaj już wiemy, że do tego nie dojdzie.

Gra Star Wars, tworzona początkowo przez studio Visceral Games, została anulowana przez Electronic Arts. Blake Jorgensen, dyrektor finansowy EA, przyznał, że była to decyzja ekonomiczna oparta na przekonaniu, że rynek i gusta graczy się zmieniły.

– Gdy przyglądaliśmy się grze, to coraz bardziej wyglądała ona jak tytuł liniowy, a takich gracze nie lubią dzisiaj już tak bardzo jak jeszcze 5 lub 10 lat temu. Ostatecznie była to decyzja czysto ekonomiczna – zdradził Blake Jorgensen.

Zdaniem serwisu Kotaku w grę wchodziło jeszcze kilka innych kwestii. Od początku były problemy z odpowiednią liczbą osób pracujących nad tytułem oraz silnikiem Frostbite. Z czasem pojawiły się kłopoty organizacyjne w Visceral, które ostatecznie doprowadziły do zamknięcia studia. Grę miał przejąć oddział w Vancouver, ale nic z tego nie wyszło. Ale nie wszystko stracone. Kanadyjski oddział EA ma wykorzystać część pracy Visceral Games w swojej nowej grze… ze świata Star Wars. Tak, jeden projekt został anulowany, ale jednocześnie dowiadujemy się, że startuje kolejny.

Szokujące może być sam fakt, że EA otwarcie przyznało się, że gra była zbyt liniowa i ich zdaniem nie odniosłaby sukcesu. Na pewno mają liczne badania na ten temat, ale sam chętnie zagrałbym w liniową grę w świecie Star Wars, o ile fabuła byłaby interesująca. Niestety, nigdy nie dowiemy się czym naprawdę miała być produkcja Visceral Games. Wygląda na to, że w EA od początku nie wierzyli w ten projekt.

Źródło: wccftech

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Damian Jaroszewski
Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię