Strona głównaGryMetro Exodus z włączonym RTX? Może uda się osiągnąć 60 klatek

Metro Exodus z włączonym RTX? Może uda się osiągnąć 60 klatek

Jeśli liczyliście na Raytracing w rozdzielczości 4K, to już możecie te plany porzucić. Aktualnie deweloperzy walczą z tym, aby uzyskać 60 klatek na sekundę przy rozdzielczości Full HD. Potwierdził to jeden z pracowników 4A Games, czyli studia odpowiedzialnego za Metro Exodus. Ben Archard z 4A Games przyznał, że Nvidia RTX ma spory wpływ na wydajność. Póki co możemy zapomnieć o raytracingu w rozdzielczości 4K. Nawet rozdzielczość Full HD może okazać się zbyt dużym wyzwaniem dla nowych kart, na co wskazywały już słabe wyniki w Shadow of the Tomb Raider. 

– Zawsze będziemy chcieli uzyskać 60 klatek na sekundę. Ale zobaczymy, czy to się uda. Mamy oczywiście aż trzy różne karty i okaże się, co uda nam się osiągnąć dla każdej z nich – powiedział Ben Archard z 4A Games. 

Jednocześnie zaznaczył on, że mowa tutaj o rozdzielczości Full HD, bowiem Nvidia RTX jest bardzo obciążające dla GPU. To spore rozczarowanie. Liczenie na raytracing w 4K Ultra HD to może przesada, ale już 2560 x 1440 pikseli powinno być osiągalne. Tymczasem może być problem ze zwykłym 1080p. Pozostaje mieć nadzieję, że już RTX 2070 poradzi sobie z nową technologią w Full HD. Inaczej raytracing skończy tak, jak Nvidia Hairworks. Będzie ciekawostką, którą większość i tak będzie wyłączać dla lepszej płynności rozgrywki.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Damian Jaroszewski
Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię