YouTube nie istniałaby bez twórców wrzucających na nią swoje materiały. Dlatego właściciel platformy wprowadza nowe rozwiązania, które mają pomóc zwiększyć dochodzony ulubionych YouTuberów.
W tym tygodniu przedstawiciele największej platformy wideo zaprezentowali kilka nowych rozwiań wspomagających twórców w zarabianiu pieniędzy. Podczas corocznego spotkania VidCon w Anaheim w Kalifornii, główny dyrektor ds. produktów w YouTube, Neal Mohan zaprezentował kilka nowości.
Super Naklejki
Pierwszą z nich są Super Naklejki, używane przez fanów podczas transmisji na żywo. Za ich pomocą fani kanału będą mogli wesprzeć ulubionego twórcę określoną kwotą. Super naklejki zostaną wprowadzone do serwisu w ciągu kilku najbliższych miesięcy i będą dostępne w kilku kategoriach: gry, moda i uroda, sport, muzyka oraz jedzenie.
Zobacz: Epic Games pozywa YouTubera za sprzedawanie cheatów
Nowa opcja wykorzystuje Super Chat i pozwala fanom płacić za to, żeby ich komentarze były bardziej widoczne podczas transmisji na żywo, zwiększając tym samym szanse na bezpośrednią odpowiedź twórcy. Mohan zauważył, że do tej pory ok 90 000 kanałów ma uruchomioną opcję Super Chat. Jest to główne źródło dochodów dla prawie 20 00 kanałów YouTube, co stanowi wzrost o 65 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Członkostwo w kanale
Członkostwo w kanałach pojawiło się w zeszłym roku dając twórcom możliwość zaoferowania fanom dodatkowych korzyści, takich jak ekskluzywne streamy, bonusowe filmy etc. W zamian za 5 dolarów miesięcznej opłaty. Od dziś YouTuberzy mogą tworzyć wielopoziomowe członkowsko z maksymalnie pięcioma różnymi punktami cenowymi, czyli zróżnicowane korzyści zależne od wysokości opłaty.
Sprzedaż bezpośrednia
YouTube rozszerzył również zakres sprzedaży bezpośredniej. Teraz twórcy mają możliwość sprzedaży produktów kilku firm partnerskich bezpośrednio na swoim kanale, zarabiając przy tym prowizje.
Zobacz: YouTube zaostrza regulamin – znikną filmy promujące nienawiść i teorie spiskowe
Playlisty szkoleniowe
Serwis zrobił również wielki ukłon w stronę twórców filmów instruktażowych i edukacyjnych przygotowując dedykowane środowisko Learning Playlists.
Nowe funkcje organizacyjne zapewnia większą strukturę, dzieląc zbiór filmów na rozdziały wokół kluczowych pojęć, od początkującego do bardziej zaawansowanego. Ponadto polecane filmy zostaną ukryte, dzięki czemu widz skupi się na oglądaniu lekcji.
W fazie testowej nowe Playlisty będą pochodziły od niewielkiej liczby znanych twórców takich jak Khan Academy, TED-eD i Crash Course.
Oczywiście twórcy nie są jedynymi beneficjentami tych nowości, bo YouTube nie jest firmą charytatywną, więc niedługo z pewnością zostaną wprowadzone kolejne opcje zarabiania. Na wysokie zarobki mają szansę najbardziej popularni twórcy. Jednak serwis kładzie bardzo duży nacisk na ciągłe przesyłanie nowych i oryginalnych treści, co może dla niektórych okazać się zbyt dużym wyzwaniem.