Prezydent USA Donald Trump zorganizował wczoraj spotkanie z przedstawicielami branży gier komputerowych, aby porozmawiać o przemocy w grach i jej wpływie na dzieci. Wśród uczestników spotkania znaleźli się prezes Take-Two Interactive i prezes ZeniMax Media.
Pełna lista uczestników:
- Strauss Zelnick przedstawiciel Take-Two Interactive, prezes Rockstar Games.
- Brent Bozell przedstawiciel Media Research Center
- Podpułkownik Dave Grossman, Autor książek “On Killing: The Psychological Cost of Learning to Kill in War and Society” oraz “Assassination Generation: Video Games, Aggression, and the Psychology of Killing”
- Pat Vance prezes Entertainment Software Rating Board
- Mike Gallagher prezes Entertainment Software Association
- Robert Altman, prezes ZeniMax Media (spółka nadzorująca Bethesda Softworks)
- Melissa Henson Matka z Parents Television Council
Podczas spotkania prezydent Trump przedstawił wyniki badań, które wykazały, że istnieje korelacja między przemocą wirtualną a rzeczywistością. Cała rozmowa skoncentrowała się na tym, czy gry wideo znieczulają na przemoc.
Jakiś czas temu na łamach naszego serwisu Mieliście okazję przeczytać o badaniach, które dowiodły, że przemoc w grach nie ma wpływu na agresywne zachowanie w świecie realnym.
Wypowiedź rzecznika Białego Domu:
Podczas dzisiejszego spotkania rozmawialiśmy o wpływie, jaki mają brutalne gry na naszą młodzież, szczególnie na młodych mężczyzn. Prezydent przyznał, że niektóre badania wykazały, że istnieje związek między przemocą w grach komputerowych, a prawdziwą przemocą. Podczas rozmowy poruszono kwestię czy brutalne gry wideo, w tym te graficznie symulujące zabijanie mogą znieczulać naszą społeczność na przemoc. Spotkanie to jest częścią toczących się dyskusji z lokalnymi przywódcami i Kongresem Stanów Zjednoczonych w kwestiach związanych ze szkolnictwem i bezpieczeństwem publicznym oraz ochroną amerykańskiej młodzieży.
Film podkreślający to, co powiedział prezydent został również opublikowany na YouTube na oficjalnym kanale Białego Domu. W filmie przedstawione są sceny m.in. z Fallout 4, Sniper Elite 4 i innych gier.
[you tube=0C_IBSuXIoo]Ludzie próbowali obwiniać gry wideo za każdy akt przemocy, odkąd branża zaczęła się rozwijać. Jest to łatwy sposób, aby nie rozmawiać o kilku innych pilniejszych prawach. Branża jest również dobrze uregulowana pod względem kategoryzacji wiekowej gier na całym świecie, więc mało prawdopodobnie by takie spotkania miały duży wpływ na nią.
Dajcie znać w komentarzach co sądzicie na ten temat.
Źródło: wccftech