Strona głównaGryAktualnościJutro premiera otwartej bety Minecrafta z Ray Tracingiem! Gra będzie dostępna za...

Jutro premiera otwartej bety Minecrafta z Ray Tracingiem! Gra będzie dostępna za darmo

Już jutro – 16 kwietnia – startuje otwarta beta gry Minecraft RTX. To usprawniona wersja na system Windows 10, do której dodano Ray Tracing. Dzięki temu została wzbogacona o realistyczne cienie, oświetlenie oraz żywsze kolory.

Jutro (16 kwietnia) o godzinie 19:00 czasu polskiego wszyscy posiadacze Minecrafta na platformie Windows 10 będą mogli bezpłatnie pobrać wersję beta gry z nowymi efektami gfraficznymi, w tym ray tracingiem w czasie rzeczywistym, nową techniką Nvidia DLSS 2.0 oraz realistycznymi materiałami.

– Połączyliśmy siły z Mojang Studios, aby zaimplementować w grze Minecraft ray tracing oraz sztuczną inteligencję, a rezultaty są naprawdę niesamowite. Społeczność graczy jest podekscytowania możliwością wykorzystania w Minecrafcie efektów RTX i nie możemy się już doczekać, aby zobaczyć co stworzą – powiedział Jeff Fisher, wiceprezes ds. gier w firmie NVIDIA.

W grze dostępnych będzie sześć nowych światów. Każdy będzie dostępny do pobrania całkowicie za darmo z serwisu Rynek Minecraft. Będą to:

  • Aquatic Adventure RTX od Dr_Bond
  • Color, Light and Shadow RTX od PearlescentMoon
  • Crystal Palace RTX od GeminiTay
  • Imagination Island RTX od BlockWorks
  • Neon District RTX od Elysium Fire
  • Of Temples and Totems RTX od Razzleberries

W grze tak naprawdę wykorzystano odmianę ray tracingu, znaną jako path tracing. To rozwiązanie symuluje sposób, w jakiś światło przenika przez całą scenę. Można powiedzieć, że to cały zbiór efektów, które normalnie musiały być implementowane osobno. Gra wprowadza między innymi:

  • światło słoneczne oraz oświetlenie z innych źródeł
  • realistyczne twarde i miękkie cienie
  • emisyjne oświetlenie z powierzchni takich jak jasnogłaz czy lawa
  • oświetlenie globalne
  • precyzyjne odbicia w wodzie i na powierzchniach metalowych
  • przezroczyste materiały, takie jak witraże, woda i lód z odbiciami i załamaniem światła
  • wolumetryczną mgłę

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię