Strona głównaWiadomościNowa broń AMD. Rewelacje o Radeonie RX Vega

Nowa broń AMD. Rewelacje o Radeonie RX Vega

Kiedy zapowiedziano konferencję AMD Capsaicyn & Cream, liczyliśmy na to, że otrzymamy wszelkie informacje o kartach z rodziny Vega. Nasze życzenia nie zostały spełnione, lecz jesteśmy mądrzejsi o kilka nowych szczegółów dotyczących technologii, które będzie obsługiwać nowy układ graficzny od AMD.

Nowe karty pojawią się pod nazwą kodową Radeon RX Vega. Prawdopodobnie ujrzymy kilka modeli opartych na tejże architekturze i będą różnić się zarówno wydajnością i oznaczeniem numerycznym. Podczas konferencji nie było mowy o konkretnych właściwościach układów graficznych, jednak na podstawie odtworzonej prezentacji możemy zakładać, że od strony technologicznej karty Vega nie będą mieć problemów z wyświetlaniem w najwyższej rozdzielczości nadchodzących growych premier.

AMD w opozycji do skrywanych tajemnic o specyfikacji urządzeń, chętniej udostępniało informacje o technologiach towarzyszącym nowemu chipowi Vega. Najsampierw była mowa o technologii HBCC (High-bandwith Cache Controller). W celu opowiedzenia o zaletach opracowanej technologii, Raja Koduri (główny architekt AMD) posłużył się prezentacją, na której mogliśmy zobaczyć jej bezpośrednie zastosowanie  w grze Deus Ex: Mankind Divided. Dzięki optymalizacji HBCC uzyskano znaczący wzrost liczby kl/s. Porównując wyniki testu, HBCC realnie wpływa na dwukrotnie wyższą wydajność, zwiększając liczbę wyświetlanych minimalnych wartości fps-ów o 100%, natomiast w ujęciu ogólnym przyspiesza rendering do 50%.

W trakcie prezentacji AMD zapowiedziało również technologię RPM (Rapid Packed Math). Realnie przyspiesza wartość obliczeń typu FP16, odpowiedzialnych za ogólną moc obliczeniową układu graficznego. Czarna magia, nieprawdaż? Ale tylko do czasu, aż odtworzono filmik, na którym pokazano test technologii RPM przy wykorzystaniu dema TressFX. Po dwóch stronach ekranu widać obraz z wyłączoną i włączoną opcją Rapid Packed Math. Tam gdzie była uruchomiona, zanotowano dwukrotnie wyższą liczbę renderowanych włosów. Miało to świadczyć o możliwości wykonywania większej ilości obliczeń matematycznych, a tym samym o większej szczegółowości renderowanego obrazu.

Chwilę czasu poświęcono także na przedstawienie techniki MultiRes, odnoszącej się do zastosowań stricte w VR. MultiRes ma być wykorzystywana do zawężania ostrości i jakości obrazu, aby skupiając wzrok na środkowym polu widzenia uzyskać tam najlepszą jakość, a w mniej ważnych obszarach widzenia, zminimalizować jakość względem ogólnej wydajności aplikacji.

To tyle jeśli chodzi o możliwości karty AMD RX Vega. Nie znamy ich ceny i dokładnej daty premiery. Aczkolwiek zapowiedziano, że mogą znaleźć się w naszych blaszak na przełomie kwietnia i czerwca.

Źródło: amd, tweaktown.com, i.ytimg.com

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Grzegorz Rosa
Redaktor, szef działów gry i audio

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię