Strona głównaWiadomościSteam rośnie w siłę. Przybywa nowych użytkowników i planowane są kolejne aktualizacje

Steam rośnie w siłę. Przybywa nowych użytkowników i planowane są kolejne aktualizacje

Na platformie Steam każdego dnia melduje się kilkadziesiąt milionów graczy. Wzrosła liczba osób jednocześnie aktywnych, a także ogólna sprzedaż elektronicznych kluczy.

Najpopularniejsza growa platforma świętuje kolejny udany rok. Podczas konferencji Indigo 2017, największej na świecie prezentacji gier niezależnych, włodarze Steamu pochwalili się wynikami za poprzedni okres rozliczeniowy. W 2016 padł nowy rekord dotyczący liczby jednocześnie zalogowanych klientów platformy, który teraz wynosi ponad 14 milionów ( w 2015 było to 8,4 miliona użytkowników).

Jak informują szefowie Steamu, coraz więcej graczy melduje się u nich każdego dnia, a średnio jest ich 33 miliony. W skali miesiąca jest ich jeszcze więcej, bowiem zanotowano aż 64 miliony aktywnych konsumentów. Podano również, że system wykrył 26 mln osób, które dokonały nowego zakupu gier cyfrowych od początku stycznia 2016.

   

Prowadzący prezentację nie omieszkali wspomnieć o procentowym udziale regionów, w których dochodzi do największej liczby zakupów dóbr cyfrowych. W dalszym ciągu to rodzimy rynek jest najważniejszym „graczem” Steam. Z Północnej Ameryki pochodzi 34% wpływów. Na drugim miejscu jest Europa Zachodnia z 29%, a na trzecim rynek Azjatycki z 17%.

Nie da się zaprzeczyć, że dystrybucja gier w wersji elektronicznej nabiera szybkiego tempa i z roku na rok zyski producentów gier zajmują coraz więcej miejsca wobec nośników fizycznych. Głównym usługodawcą jest oczywiście Steam i nie zamierza oddać swojego poli konkurencji. Aby utrzymać wzrost popularności szykuje kolejne aktualizacje związane z poprawa interfejsu użytkownika, nowe funkcje społecznościowe. Zostaną wprowadzone zmodyfikowane opcje streamowania, wideo recenzje, silnik automatycznego rekomendowania gier, a także wiele ustawień dla deweloperów, by łatwiej było im powiadamiać graczy o planach wydawniczych oraz nadchodzących łatkach do gier.

Źródło: techpowerup.com

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Grzegorz Rosa
Redaktor, szef działów gry i audio

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię