Czy nam się to podoba czy nie, w esporcie nie chodzi już tylko i wyłącznie o rywalizację – bardzo ważnym elementem tej branży jest marketing. Jedni traktują to jako szansę na rozwój, inni – jako próba (czasem mało wysublimowana, jak w przypadku Orange i Virtus.pro) dotarcia ze swoimi produktami do kolejnej rzeszy odbiorców.
Fantasy Expo może się na tym polu pochwalić otrzymaną ostatnio nagrodą podczas Gali Innovation 2018. Firma otrzymała brązową statuetkę w kategorii Innowacyjnych Mediów za realizację – wspólnie z firmą MediaCom – projektu drużyny esportowej Izako Boars.
W projekt jest zaangażowanych oczywiście o wiele więcej podmiotów niż tylko Fantasy Expo. Jego integralną częścią są też Coca-Cola Company ze Sprite’m jako reklamowanym produktem oraz Piotr „Izak” Skowyrski jako szef i „twarz” organizacji, będący jedną z najbardziej rozpoznawalnych osób w polskim esporcie.
Decydując o przyznaniu nagrody wzięto pod uwagę między innymi kontakt z „konsumentem” i aktywizowanie go do tworzenia własnego kontentu. Ważne było oczywiście także to, że organizacja zaczęła odnosić sukcesy – chociaż wszystkim przyszło na to nieco poczekać i nie były to sukcesy w dyscyplinie, do której pierwotnie została powołana – mimo wielu zmian w dywizji CS:GO.
A Wy co sądzicie o tym marketingowym aspekcie tworzenia organizacji takich jak Izako Boars?
Źródło: