Strona głównaGryAktualnościCDPR: Stworzenie Cyberpunk 2077 na starym silniku nie było możliwe

CDPR: Stworzenie Cyberpunk 2077 na starym silniku nie było możliwe

Aż 7 lat – tyle minęło od pierwszej zapowiedzi Cyberpunk 2077. W styczniu 2013 roku polskie studio pokazało tajemniczy trailer, a następnie ucichło na wiele lat. Czekaliśmy i czekaliśmy aż w końcu się doczekaliśmy. Już za chwilę premiera i z tej okazji CD Projekt RED ujawnia kolejne smaczki.

Cyberpunk 2077 zadebiutuje 16 kwietnia 2020 roku, po ponad 7 latach od pierwszej zapowiedzi. Prawdopodobnie nie będzie kłamstwem stwierdzenie, że to w tym momencie jedna z najbardziej lub nawet najbardziej wyczekiwana gra przez fanów na całym świecie. Jednak stworzenie tak rozległej i skomplikowanej produkcji wcale nie było łatwe. Richard Borzymowski z CD Projekt RED przyznał, że na starym silniku nie daliby rady stworzyć Cyberpunka 2077.

– Po pierwsze i najważniejsze, nie bylibyśmy w stanie stworzyć Cyberpunka na tym samym silniku, na którym powstał Wiedźmin 3. To dzięki nowemu silnikowi jesteśmy w stanie stworzyć grę z perspektywy pierwszej osoby ze wszystkimi wysokimi budynkami, wieżowcami i drapaczami chmur – powiedział Borzymowski w wywiadzie z MCVUK.

Zobacz: Cyberpunk 2077 pierwsze zdjęcie mapy Night City

Warto w tym miejscu przypomnieć, że Cyberpunk 2077 powstał na autorskim silniku RED Engine, ale w wersji 4.0. W niej dodano między innym wsparcie dla ray tracingu, który będzie wykorzystywany w grze w wersji na PC.

– Inna sprawa do globalne oświetlenie. Kiedy coś tworzysz, np. miasto, zawsze musisz mieć tego dwie wersje – dzienną i nocną. A w nocy masz te wszystkie neony i odbicia, zwłaszcza po deszczu. Możesz po prostu stworzyć geometrię budynków, dodać neonowe światła i cienie imitujące deszcz. Ale to nie da tak dobrego efektu, jak globalne oświetlenie. Zawsze chcemy osiągnąć „efekt wow” – dodał producent w CD Projekt RED.

Zobacz: Cyberpunk 2077 – długość gry i inne nowe szczegóły

Cyberpunk 2077 będzie obsługiwać, tak samo jak Wiedźmin 3, mody tworzone przez społeczność graczy. Jednak w tym momencie polski deweloper całkowicie skupia się na ukończeniu gry i kwietniowej premierze. Dlatego wszystkie narzędzia do tego zostaną udostępnione w późniejszym czasie.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Damian Jaroszewski
Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię