Strona głównaWiadomościOprogramowaniePhysX 5.0 - Nvidia pokazuje możliwości nowej technologii. W grach już w...

PhysX 5.0 – Nvidia pokazuje możliwości nowej technologii. W grach już w 2020 roku

Technologia PhysX w grach nie jest niczym nowym. Wykorzystują ją liczne silniki, w tym między innymi Unity oraz Unreal Engine. Jednak nowa wersja ma wprowadzić wiele nowości i sprawić, że zachowanie różnych obiektów będzie jeszcze bardziej realistyczne niż do tej pory.

Czym jest PhysX? To zestaw narzędzi deweloperskich (SDK), które pozwalają na odzwierciedlenie w grach właściwości fizycznych obiektów. Dzięki temu rozwiązaniu każdy obiekt w grze może mieć nadaną masę czy prędkość, co pozwala na lepsze programowanie interakcji między nimi. W skrócie – opiera się na tym cała fizyka przedmiotów. PhysX wykorzystywane jest między innymi przez silniki Unity oraz Unreal Engine. Możliwości technologii mogliśmy zobaczyć między innymi w Wiedźminie 3.

Zobacz: Nvidia przemyca tryb renderowania dla kilku kart w najnowszych sterownikach

Nowa wersja PhysX, oznaczona jako 5.0, zostanie udostępniona twórcom gier w 2020 roku. Najważniejsze nowości, jakie wprowadza to: ulepszona symulacja zachowania cieczy oraz zmodernizowana fizyka deformacji obiektów. Pierwsze z tych rozwiązań wykorzystuje metodę SPH (Smoothed Particle Hydrodynamics), która znana jest między innymi w oceanografii i wulkanologii. Z kolei deformacja obiektów ma być bardziej realistyczna dzięki modelowi elementu skończonego FEM (Finite Element Model). Jest on używany między innymi w motoryzacji i pozwala na dokładne odwzorowanie wytrzymałości strukturalnej sztywnych i miękkich konstrukcji i elementów.

Zobacz: Nvidia ma już nazwę kodową kolejnej generacji kart po Ampere

Przy okazji Nvidia opublikowała demo technologicznej PhysX 5.0. Póki co nie robi ono szczególnego wrażenia, ale to prawdopodobnie zaledwie początek. Wkrótce powinniśmy ujrzeć bardziej imponujące pokazy nowego rozwiązania.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię