Strona głównaGryAktualnościEpic pracuje nad odpowiednikiem Steam Direct

Epic pracuje nad odpowiednikiem Steam Direct

Epic twierdzi, że biblioteka sklepu rośnie szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Ma to być zasługa uruchomienia wersji beta narzędziowego odpowiednika Steam Direct to samodzielnego publikowania gier przez deweloperów.

Trwają obecnie testy systemu, który ma ułatwić deweloperom samodzielnie publikowanie gier w sklepie Epic Games Store. Dla użytkowników ma to być odczuwalne głównie przez rosnącą w zastraszającym tempie liczbę dostępnych gier..

Dotychczas publikacja gier na EGS wymagała od dewelopera bezpośredniej współpracy na każdym etapie procesu. Nowe narzędzia mają ten proces usprawnić i umożliwić programistom samodzielnie konfigurowanie stron produktów, osiągnięć, cen, ofert oraz przesyłanie kompilacji aktualizacji.

Zobacz: Pinhead z filmu Hellraiser trafi do Dead by Daylight

System ten jest odpowiednikiem Steam Direct, który pozwala na samodzielne przesyłanie gier i publikowanie ich na platformie za opłatą. W przypadku Steam wprowadzenie takich narzędzi poskutkowało szybkim wzrostem liczby udostępnianych produkcji. Jednak wiązało się to z utratą kontroli nad ich jakością. Teraz Valve bardziej rygorystycznie podchodzi do tematu wykorzystując narzędzia do filtrowania gier.

Epic twierdzi, że jego narzędzia przyczynią się do zmniejszenia uzależnienia twórców od pomocy ze strony pracowników platformy. Nie wiadomo jednak na tym etapie czy gry będą szczegółowo sprawdzane. Za dodanie gry na EGS zostanie pobrana opłata w wysokości 100 dolarów. Głównym kryterium ma być pomyślne uruchomienie gry oraz zgodność z opisem na stronie. Z kolei gry wieloosobowe muszą wspierać grę międzyplatformową we wszystkich platformach na PC.

Na liście rzeczy zabronionych jest pornografia, szerzenie nienawiści, dyskryminacja, nielegalne materiały oraz cheaty, złośliwe oprogramowanie. Steam ma podobne zasady z wyjątkiem tego, że zezwala na gry pornograficzne o ile nie przedstawiają prawdziwych ludzi.

To, czego Steam zazwyczaj nie robi, to odrzucanie gier na podstawie jakości lub gustu, z wyjątkiem skrajnych przypadków jak np. usunięcie symulatora szkolnej strzelaniny. Jakie kryteria przyjmie Epic Games Store? Tim Sweeney powiedział swego czasu, że nie będzie akceptować gównianych gier.

Nowy system działa obecnie w zamkniętej fazie beta, w celu przetestowania jego możliwości. Jest on nadzieję dla małych deweloperów. Chociaż wydaje się, że i dla dużych też, ostatnio People Can Fly ma problemy ze Square Enix przez co studio chce samodzielnie wydać swoją niezapowiedzianą jeszcze grę.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

SoSlowGamer
Redaktor, szef działu retro

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię