Strona głównaRecenzjeHardwareHyperbook X15 – testujemy mobilną kartę RTX 2080 w gamingowym laptopie

Hyperbook X15 – testujemy mobilną kartę RTX 2080 w gamingowym laptopie

Wstęp

Dzięki firmie Hyperbook mieliśmy okazję przedpremierowo sprawdzić bardzo wydajną wersję laptopa X15 z desktopowym procesorem Core i7-9700K i GeForcem RTX 2080. Ale tak naprawdę nie o recenzję samego laptopa chodzi, a przetestowanie, jak radzą sobie mobilne karty graficzne Nvidia GeForce RTX.

Do naszej redakcji trafiła przedpremierowa i przedprodukcyjna wersja laptopa Hyperbook X15. Spędziłem z nim 2 tygodnie, w trakcie których dokładnie przetestowałem jego wydajność. Nie będę tutaj skupiał się na każdym aspekcie komputera, bo trafiła do nas wersja przedprodukcyjna, w której sporo ma się jeszcze zmienić. Najważniejsza jest dla nas wydajność mobilnej karty graficznej GeForce RTX 2080 i to, jak radzi sobie na tle desktopowych odpowiedników. Dlatego potraktuje to bardziej jako recenzję GPU niż całego laptopa. Pomimo tego warto wiedzieć, przy jakiej konfiguracji był testowany RTX.

Specyfikacja laptopa:

  • 15,6-calowy ekran, Full HD 1920 x 1080, 144 Hz,
  • 8-rdzeniowy procesor Intel Core i7-9700K,
  • 16 GB pamięci RAM DDR4 2666 MHz,
  • Płyta główna z układem Intel Z370,
  • GeForce RTX 2080 mobile,
  • Samsung SSD EVO 970 500 GB.

Jeśli chodzi o specyfikację samej karty, to jest ona niemal identyczna, jak wersji desktopowej. Jedyna różnica to obniżone taktowanie do 1380 MHz (bazowo) i 1590 MHz (Boost). Poza tym to praktycznie ta sama karta.

Specyfikacja karty graficznej:

  • Rdzeń: TU104-400 (GeForce RTX 2080 8 GB),
  • Taktowanie GPU: 1380 / 1590 MHz,
  • Proces technologiczny: 12 nm FinFET,
  • Pamięć: 8 GB GDDR6 14 Gbps,
  • Szyna pamięci: 256-bitowa,
  • Przepustowość pamięci: 448 GB/s,
  • Taktowanie pamięci: 1750 MHz,
  • Jednostki CUDA: 2944,
  • Jednostki TMU: 184,
  • Jednostki ROP: 64,
  • Rdzenie tensor: 368,
  • Rdzenie RT: 46.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Damian Jaroszewski
Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię