Strona głównaWiadomościHardwareIntel XeSS super sampling, znamy szczegóły działania odpowiednika DLSS i FSR do...

Intel XeSS super sampling, znamy szczegóły działania odpowiednika DLSS i FSR do Intela

Techniki super samplingu, czy rekonstrukcji obrazu z niższej rozdzielczości do wyższej z użyciem obliczeń maszynowych są z graczami pecetowymi od niedwana. Zapoczątkowała je firma Nvidia wprowadzając technikę DLSS. Do tego grona che dołączyć Intel ze swoją techniką Intel XeSS.

Najnowsza technika rekonstrukcji obrazu Intel XeSS swój debiut będzie mieć wraz z premierą nowych kart graficznych Intel ARC.

Do tej pory nie wiele wiedzieliśmy, w jaki sposób ma działać ta technika, ale Karthik Vaidyanathan Intel Principal Engineer podzielił się z użytkownikami portalu wccftech kilkoma detalami odnośnie do Intel XeSS.

Pierwsze czego się dowiadujemy, że najnowsza technika Intela korzysta z ogólnej bazy danych AI, gdzie przechowywane są obrazy ze wszystkich gier, które mają wspierać tę technikę. Więc algorytm, będzie korzystał z wszystkich informacji, jakich do tej pory się nauczył. Ma to sprawić, że obiekty będą lepiej rozpoznawane i ich rekonstrukcja, będzie dużo wierniejsza. W podobny sposób działa DLSS 2.0, który też dzięki temu, że korzysta z całego zasobu bazy danych rekonstruuje obraz dużo lepiej. Jest to najbardziej widoczne jak porównamy obraz generowany przy pomocy DLSS 1.0 i 2.0.

Kolejną informacją, którą podzielił się Karthik, to to, że demo XeSS, które mogliśmy zobaczyć w trakcie prezentacji Intela, nie było używane w procesie uczenia maszynowego, tylko wygenerowane z biblioteki już użytych próbek.

Technika XeSS, podobno ma działać tez na kartach graficznych, które obsługują Microsoft Shader 6.4 i wyższy. W tym przypadku nie będzie to tak idealne wsparcie, jak z zastosowaniem dedykowanej karty graficznej Intela, ale poprzez użycie specjalnej wersji DP4a, która współdziała z akceleracją SM 6.4. Obsługiwane będą układy graficzne z rodzin NVIDIA Pascal i Turing oraz RDNA 1/2.

Niestety technika XeSS nie będzie wiedziała jak używać rdzeni Tensor od Nvidii, co jest z jednej strony zrozumiale, ale domyślamy się, że rdzenie XeSS działają na podobnej zasadzie jak Tensory Nvidii, cóż przyszłość pokarze, czy nagle nie okarze się, że jednak Tensory działają.

Z ujawnionych informacji dowiadujemy się, w dalszej kolejności, że tal samo jak w przypadku pozostałych technik, Intel zamierza wprowadzić różne stopnie jakości rekonstruowanego obrazu, spodziewamy się, że będą występowały trzy tryby, jakość, zbalanowany i wydajność.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię